خبر فوری

 
 
اعلامیه مشترک آمریکا،روسیه و چین : تمامی کشورهای همسایه باید از روند صلح افغانستان حمایت کنند
کد خبر :1161935102

16:45 1398/02/08


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, چین, روسیه, روند صلح افغانستان, زلمی خلیل زاد,

کشورهای آمریکا، روسیه و چین طی اعلامیه ای مشترک اظهار داشتند که تمامی کشورهای همسایه برای پایان دادن به جنگ افغانستان از روند صلح حمایت کنند.


 

به گزارش رازنیوز، کشورهای آمریکا، روسیه و چین طی اعلامیه ای مشترک اظهار داشتند که تمامی کشورهای همسایه برای پایان دادن به جنگ افغانستان از روند صلح حمایت کنند. کشورهای چین، روسیه و آمریکا طی نشستی مشترک در مسکو، طی تفاهمی با یکدیگر در بیانیه ای بیان کردند که کشورهای همسایه باید از روند صلح افغانستان حمایت کنند، سه کشور همچنین از خروج نظامیان غیر افغان از کشور افغانستان ابراز امیدواری کرده و بیان داشتند که روند مذاکرات صلح براساس خواسته های مردم افغانستان پیش خواهیم برد. در نشست، اسناد طالبان مبنی بر مبارزه طالبان با داعش، پایان دادن به روابطشان با القاعده و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از خاک افغانستان توسط دیگر گروه ها نیز درج شد. در اسناد، همچنین تعهد طالبان در رابطه با این موضوع که از مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی علیه کشورهای دیگر سوء استفاده نخواهد شد نیز ضمیمه کردند.
لازم به ذکر است زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا درامور صلح افغانستان طی دیدار با همتایان روسی و چینی خود در مسکو، اعلامیه مشترکی صادر کرد که در اعلامیه بر اتحاد تمامی کشورها برای حمایت از مذاکرات صلح افغانستان و پایان دادن به جنگ 18 ساله تاکید و این امر را ضروری خواندند. آمریکا پس از ممانعت گروه تروریستی طالبان از مذاکرات با دولت افغانستان، در تصمیمی ائتلافی با کشورهای روسیه و چین در این رابطه تشکیل داد. واشنگتن پس از تشکیل ائتلاف، درخصوص مذاکرات طالبان با دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده بود.

ارسال نظر

 
1