خبر فوری

 
 

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | طبق گزارش سالانه ایالات متحده آمریکا در خصوص تروریسم، حملات تروریستی در پاکستان از سال گذشته تا به امروز ادامه دارد. به همین دلیل، نیروهای ارتش و امنیتی پاکستان عملیات گسترده ای علیه تروریسم از جمله گروه های تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP)، گروه شبه نظامی داعش و ارتش آزادیبخش بلوچستان (BLA) انجام داده اند.

در ادامه، ایالات متحده آمریکا در این گزارش اعتراف کرده است که پاکستان در سال 2020 اقدامات مؤثری علیه حمایت های مالی تروریسم و حمله به شبه نظامیان در هند انجام داده است.

پاکستان همچنین حافظ سعید بنیانگذار لشکر طیبه (LET) و چهار تن دیگر از رهبران ارشد این گروه تروریستی را در تعدادی از پرونده های تامین مالی تروریسم محکوم کرده است.

گرچه این گزارش از اقدامات پاکستان علیه تروریسم قدردانی کرده است اما در ادامه مدعی شده است که برخی گروه های تروریستی مانند شبکه حقانی، لشکر طیبه و جیش محمد از طریق خاک پاکستان علیه کشورهای افغانستان و هند فعالیت می کنند.

بر اساس این گزارش، پاکستان تاکنون علیه تروریست های شناخته شده ای مانند مسعود اظهر بنیانگذار گروه تروریستی جماعت الدعوت، نماینده سازمان بین الملل و مدیر پروژه حملات به بمبئی، هیچ گونه اقداماتی انجام نداده است اما در ادامه بیانگر اقدامات پاکستان در خصوص فعالیت در زمینه روند صلح افغانستان که میتوان به کاهش خشونت طالبان اشاره کرد، پرداخته است.

در این گزارش گفته شد که پاکستان جهت تکمیل برنامه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در سال 2020 پیشرفت خوبی داشته است اما تمام الزامات این گروه را انجام نداده و در لیست خاکستری FATF باقی ماند.

در این گزارش در فصلی جداگانه با عنوان «حمایت از پاکستان» آمده است که دولت ایالات متحده آمریکا پس از اعتراف در خصوص نقش پاکستان در زمینه صلح افغانستان و امنیت گسترده منطقه ای، از پاکستان خواست تا گروه های تروریستی را در قلمرو خود از بین ببرد همچنین این گزارش در رابطه با این موضوع اشاره کرده است که، آمریکا با پاکستان در عملیات‌های ضد تروریسم همکاری کرده و به پاکستان برای پس گرفتن بخش هایی از کشور که در اختیار تروریست و شبه نظامیان بوده کمک کرده است.

همچنین پاکستان اقدامات زیادی را علیه سازمان های تروریستی ت انجام داده است، در همین حال، برخی از گروه های تروریستی متمرکز نفوذ عوامل خارجی در حال یافتن پناهگاه های امن در پاکستان هستند.

به همین دلیل است که دولت آمریکا بیشتر کمک های امنیتی خود به پاکستان را در سال 2020 به حالت تعلیق درآورد و این تعلیق در طول سال به قوت خود باقی ماند.

در ادامه این گزارش بیان شده است که ایالات متحده آمریکا از اجرای قانون غیرنظامی و حاکمیت قانون برای جلوگیری از جرایم سازمان یافته بین المللی و شبکه های تروریسم و ​​کمک به حفاظت و تامین عدالت برای شهروندان پاکستانی حمایت می کند.

در پایان، آنتونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه آمریکا که این گزارش را در واشنگتن منتشر کرد، مطلع ساخت که در سطح جهانی، تعداد حملات تروریستی و تعداد کل قربانیان این حملات بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر

 
1