خبر فوری

 
 
اعتراض شدید پاکستان به حمله سنگین تروریست های تحریک طالبان از آن سوی مرز به پاسگاه های ارتش این کشور
کد خبر :2137305424

11:35 1402/06/19


برچسب ها : TTP, احضار, پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, چترال, حملات تروریستی, کاردار سفارت افغانستان,

درپی حملات سنگین عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان وارد شده از خاک افغانستان، وزارت امور خارجه پاکستان مراتب اعتراض شدید خود را به کاردار سفارت طالبان افغانستان ابراز داشت.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| منابع خبری در رسانه ایکس گزارش دادند که طالبان های وارد شده به خاک پاکستان از افغانستان مورخه 6 سپتامبر-15 شهریور دو حمله سنگین در مناطق مرزی شهرستان چترال علیه دو پاسگاه ارتش پاکستان در استوئی و کوه جنجریت انجام دادند که طی تبادل آتش سنگین و عملیات زمینی و هوایی نیروهای مسلح پاکستان، 12 تروریست به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند درحالیکه 7 نظامی نیز کشته و تعدادی زخمی شدند.

براساس جزئیات موصوله، این درگیری ها با توقف تا سه روز جریان داشت و ارتش پاکستان برای انتقال تجهیزات از مردم محلی نیز استفاده و هلیکوپترهای تهاجمی خود را بکار گرفت.

در جریان این درگیری ها، تحریک طالبان پاکستان TTP در بیانیه ای اظهار داشت که مجاهدین شب 18 شهریور اردوگاه نظامی ارتش پاکستان را با چندین راکت و خمپاره در چترال هدف قرار دادند که منجر به منهدم شدن چندین خودروی نظامی شد. وی افزود: علاوه بر آن صبح 18 شهریور نیز عملیات چریکی علیه پاسگاه های نظامی در همین منطقه صورت گرفت که منجر به فتح سه پاسگاه توسط مجاهدین شد و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

پس از بیانیه تی تی پی، منابع خبری در رسانه ایکس اظهار داشتند که دو هلیکوپتر تهاجمی ارتش، پایگاه های تروریست های تحریک طالبان پاکستان را در مناطق مرزی بمبورت، استوئی، ارسون و کوه جنجریت هدف قرار دادند.

احضار کاردار سفارت افغانستان

خانم زهره بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی بسته شدن مرز مشترک با افغانستان را نتیجه اوضاع نامساعد امنیتی عنوان کرد، در مورد حملات تروریستی چترال گفت: مقامات افغانستان را از نگرانی های خود مطلع کرده ایم و پاکستان در سطح دیپلماتیک مراتب اعتراض خود را اعلام کرده است.

از طرفی جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان می‌گوید که به دنبال حمله تحریک طالبان پاکستانی به پاسگاه‌های ارتش این کشور در ولسوالی چترال ایالت خیبرپختونخوا، کاردار سفارت طالبان در اسلام آباد را احضار و اعتراض پاکستان را به او رسانده است.

اعتراض به استفاده از سلاح های آمریکایی به جا مانده در افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح داشت که موضوع حملات تروریستی از خاک افغانستان با مقامات افغانستان مطرح شده است. در حالی که سلاح های مدرن آمریکایی باقی مانده در افغانستان به دست گروه های تروریستی افتاده است، پاکستان و سازمان های امنیتی آن مورد حمله قرار می گیرند، مرز باید مرز صلح باشد.

ارسال نظر

 
1