خبر فوری

 
 
آمریکا ، پاکستان و طالبان افغانستان را در فهرست نقض آزادی مذهبی قرار داد
کد خبر :1312995461

13:15 1400/08/27


برچسب ها : آزادی مذهبی, آنتونی بلینکن, پاکستان, پاکستان و آمریکا, دولت طالبان افغانستان, واشنگتن, وزیر امور خارجه آمریکا,

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، پاکستان و طالبان افغانستان را به لیست کشورهای مورد توجه خاصCPC به دلیل نقض آزادی مذهبی اضافه کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، پاکستان و طالبان افغانستان را به لیست کشورهای مورد توجه خاصCPC به دلیل نقض آزادی مذهبی اضافه کرد.

وی افزود: من کشورهای برمه، چین، اریتره، ایران، کره شمالی، پاکستان، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان و ترکمنستان را در فهرست نقض جدی آزادی مذهبی قرار می دهم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با بیان اینکه من الجزایر، کومور، کوبا و نیکاراگوئه را نیز به فهرست ویژه دولت هایی که در نقض جدی آزادی مذهبی دست داشته اند، اضافه می کنم، سازمان های الشباب، بوکوحرام، حیات تحریر الشام، حوثی، داعش، داعش غرب آفریقا، جماعت نصر الاسلام و المسلمین و طالبان را نیز به عنوان سازمان های مورد توجه خاص معرفی کرد.  

شایان ذکر است پیش از این دولت ترامپ در دسامبر 2018 پاکستان را در این لیست اضافه کرده بود و در سال 2020 نیز تمدید کرد.

دولت جوزف بایدن نیز با روی کار آمدن ضمن حفظ لیست قبلی، تنها کشور روسیه را در این فهرست قرار داده و کشور سودان را از آن خارج کرده است.

 گفتنی است کشورهایی در این فهرست قرار می گیرند که به گمان آمریکا در آن به صورت منظم و مداوم نقض سنگین آزادی مذهبی جریان داشته باشد.

ارسال نظر

 
1