خبر فوری

 
 
یورش پلیس اسلام آباد به تظاهرات مسالمت آمیز خانواده افراد ربوده شده بلوچ
کد خبر :476164967

16:24 1399/11/28


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, پلیس اسلام آباد, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, صدای افراد ربوده شده بلوچ, یورش پلیس,

خانواده افراد ربوده شده بلوچ به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان در پایان ششمین روز از تحصن خود در اعتراض به بی توجهی مقامات دولتی پاکستان از مقابل باشگاه مطبوعاتی به سمت میدان دی چوک اسلام آباد به تظاهرات پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانواده افراد ربوده شده بلوچ به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان در پایان ششمین روز از تحصن خود در اعتراض به بی توجهی مقامات دولتی پاکستان از مقابل باشگاه مطبوعاتی به سمت میدان دی چوک اسلام آباد به تظاهرات پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، به دنبال آغاز تظاهرات اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان نیروهای پلیس با حضور گسترده در مسیر تظاهرات کنندگان سعی نمودند این تظاهرات را متوقف و شرکت کنندگان را نیز بازداشت نمایند.

این اقدام پلیس با واکنش اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ و دیگر شرکت کنندگان در تظاهرات به هرج و مرج تبدیل گشت.

علی رغم تلاش های گسترده نیروهای پلیس برای متوقف نمودن این تظاهرات، معترضان بلوچ موفق شدند با عبور از موانع ایجاد شده از سوی پلیس اسلام آباد خود را به میدان دی چوک برسانند و تحصن خود را در این میدان آغاز کنند، محسن داور نماینده جنبش حفاظت از پشتون در پارلمان پاکستان و فرحت الله بابر سناتور اسبق حزب مردم پاکستان نیز در این تحصن حضور یافته اند.

سیما بلوچ خواهر یکی از افراد ربوده شده به نام شبیر بلوچ که در تاریخ 13 مهر 1395 شمسی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و سپس ناپدید شده است پیش از این با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: کمپ اعتصاب ما امروز وارد ششمین روز خود شده است و ما تصمیم داریم در برنامه بعدی خود به سوی میدان دی چوک اسلام آباد راهپیمایی اعتراض آمیز را آغاز کنیم و تا زمانی که صدای ما توسط مقامات پاکستان شنیده نشود به تحصن خود ادامه خواهیم داد.

گفتنی است میدان دموکراسی اسلام آباد که با حرف اول آن به عنوان میدان D شناخته می شود در یکی از معابر اصلی پایتخت پاکستان واقع شده است و بسیاری از نهادهای رسمی کشور همچون کاخ ریاست جمهوری، مجلس سنا، دیوان عالی، پارلمان و دیگر وزارت خانه های مهم کشور در نزدیکی این میدان واقع شده اند.

لازم به ذکر است تاکنون صدها تن از شهروندان بلوچ از نقاط مختلف ایالت بلوچستان به دست نیروهای ارتش و یا ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و به زندان های مخوف اطلاعاتی منتقل شده اند و علی رغم گذشت چندین سال همچنان در بند سرویس های اطلاعاتی به سر می برند.

اعضای خانواده ربوده شده بلوچ پیش از این در مقابل باشگاه مطبوعاتی شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان به تحصن چندین ماهه پرداختند اما پس از بی توجهی مقامات پاکستان آنان مجبور به انتقال محل تحصن خود به شهر کراچی شدند، کمپ اعتراضی اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ به صورت مشترک در کنار خانواده افراد ربوده شده از ایالت سند در کراچی برگزار گردید و آنان تصمیم گرفتند از مقابل باشگاه مطبوعاتی شهر کراچی به سوی مقر فرماندهی ارتش پاکستان در راولپندی به راهپیمایی با پای پیاده بپردازند.

این راهپیمایی نیز متاسفانه به دلیل مداخلت های پلیس ایالت سند در مرز ایالت های سند و پنجاب متوقف گردید و شرکت کنندگان در این راهپیمایی موفق به ادامه مسیر به سمت ایالت پنجاب و سپس راولپندی نشدند.

 

ارسال نظر

 
1