خبر فوری

 
 
یرجان کستافین: قزاقستان ارزش بسیاری برای روابط خود با پاکستان قائل است
کد خبر :879734795

18:03 1401/06/14


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر قزاقستان, گفتگو, محمد صادق سنجرانی,

یرجان کستافین سفیر قزاقستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یرجان کستافین سفیر قزاقستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، درمورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله همکاری های دوجانبه، تسریع در تبادل هیئت ها در سطح پارلمانی و تجاری و موضوعات مهم بحث و بررسی شد همچنین سفیر قزاقستان در این نشست در جریان بارندگی ها و وضعیت سیل و خسارات ناشی از آن در پاکستان قرار گرفت.

رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: توسعه روابط اقتصادی میان پاکستان و قزاقستان به تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه کمک خواهد کرد همچنین با ارتقای پیوندهای اقتصادی و تجاری، پیشرفت چشمگیری در توسعه منطقه ای حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پاکستان و قزاقستان روابط بسیار خوبی در سطح مجامع بین المللی دارند گفت: روابط برادرانه و دوستانه دو کشور بخش مهمی از سیاست خارجی ما است و روابط پارلمانی دو کشور می تواند از طریق گروه دوستی بیشتر تقویت شود همچنین پاکستان و قزاقستان همواره موضع یکسانی در مورد مسائل بین المللی و منطقه ای داشته اند.

وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری گسترده ای در پاکستان وجود دارد و پروژه سی پیک و گوادر ضامن توسعه پاکستان هستند همچنین توسعه روابط پارلمانی ثبات را در بخش های اقتصادی و تجاری به ارمغان می آورد.

محمد صادق سنجرانی خطاب به سفیر قزاقستان بیان کرد: پاکستان در تلاش است تا توسعه هماهنگی خود زا با کشورهای آسیای مرکزی تقویت کند در همین حال، حمایت نهادی میان دو کشور به تقویت بیشتر پیوندها در سطح عمومی کمک خواهد کرد.

در ادامه این دیدار، یرجان کستافین ضمن تاکید بر اینکه قزاقستان از فرصت های سرمایه گذاری موجود در پاکستان استفاده خواهد کرد، گفت: قزاقستان برای روابط خود با پاکستان ارزش زیادی قائل است همچنین هر دو کشور همواره از موضع یکدیگر در مجمع بین المللی حمایت کرده اند و هم اکنون گام هایی برای ارتقای همکاری ها در علم و فناوری، آموزش و سایر زمینه ها در حال انجام است.

وی در پایان پس ابراز تاسف و اندوه در پی بروز تلفات جانی و مالی ناشی از بارندگی ها و سیل اخیر در پاکستان افزود: مردم و دولت قزاقستان در این زمان سخت در کنار دولت و مردم پاکستان خواهند ایستاد.

ارسال نظر

 
1