خبر فوری

 
 
یادداشت روزنامه نگار پاکستانی درباره حادثه مچ و شهادت 11 تن از شیعیان هزاره
کد خبر :929149590

16:58 1399/10/15


برچسب ها : بلوچستان, بولان, روزنامه نگار, سانحه مچ, شهدای سانحه مچ, شیعه, شیعیان, شیعیان پاکستان, مچ, کشتار, کشتار دسته جمعی, کشتار شیعیان, یادداشت,

صابر حسین سراج روزنامه نگار پاکستانی در واکنش به شهادت دسته جمعی 11 تن از معدنچیان شیعه به دست داعش دست به قلم شد و یادداشتی نوشت و گفت: شیعه بودن در کشور جمهوری اسلامی پاکستان جرم است. در این کشور تنها عناصر تروریستی و قاتلان شیعه حق آزادانه زندگی کردن را دارند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | صابر حسین سراج روزنامه نگار پاکستانی در واکنش به شهادت دسته جمعی 11 تن از معدنچیان شیعه به دست داعش دست به قلم شد و یادداشتی نوشت.

کشور من به نام اسلام ساخته شد، اما مسلمانانی که در این کشور زندگی میکنند هنوز صلح ندارند. ژنرال ضیا الحق (فرمانده اسبق ارتش پاکستان) نقش اساسی در از بین بردن رویاهای قائد اعظم محمد علی جناح بنیانگذار جمهوری اسلام پاکستان و خونین ساختن این کشور داشت.

از زمان ضیاالحق، خونریزی مسلمانان شیعه در پاکستان امری عادی شده است. به سختی یک ماه میگذرد که در آن خون هیچ شیعه مسلمان ریخته نشود و طنز ماجرا اینجاست که شیعیان حتی اگر کشته شوند جنایتکار محسوب می شوند و گروه های افراطی حتی اگر قاتل باشند هم مورد پیگرد قانونی نمی گیرند و حکومت می کنند. خواه یک پزشک باشید یا یک مهندس، یک سیاستمدار یا یک وکیل، یک معلم یا یک دانشجو، ثروتمند یا فقیر، یک تاجر یا یک کارگر، اگر یک شیعه باشید، در این کشور مجرم هستید. کشتن شما بسیار آسان است. اگر نام هایی همچون حسین، علی، مهدی، رضا و زینب و غیره روی کارت شناسایی شما نوشته شده است، در این صورت می توانید در هر جایی شناسایی و کشته شوید، زیرا شما یک مجرم هستید.

دولت یک برنامه اقدام ملی تهیه کرد، اما این برنامه اقدام برای شمای شیعه چه ربطی دارد؟ این برنامه  برای محافظت از مقامات دولتی و نهادهای امنیتی طراحی شده است. شما فرد عادی باشید و اگر شیعه باشید یک جنایتکار هستید و احتمال دارد هر وقت بخاطر این جنایت کشته شوید.

اگرچه  گاهی در کراچی، گاهی در کویته، گاهی در پیشاور یا جاهای دیگر کشتارهای شخصی به دلیل شیعه بودن همچنان در جریان بود ولی در چند ماه پیش هیچ کشتار دسته جمعی به دلیل شیعه بودن رخ نداده بود و نفس راحتی کشیدیم که خوشبختانه شیعیان اکنون فرصتی برای زندگی دارند. اما از کجا باید می دانستیم که در حکومت جعلی مدینه، زندگی شیعیان قرار است دوباره مورد حمله قرار گرفته و به جرم شیعه بودن، حتی کارگری که در گوشه ای دور افتاده از کشور و بی خبر از دنیا در تلاش برای غذا دادن به فرزندان خود است، کشته شود!؟

حادثه مچ کویته به ما گفت که این کشور هنوز توسط قاتلان اداره می شود و مقتول یک مجرم است. در این کشور هنوز می توان شیعیان را شناسایی و به طرز وحشیانه ای کشت. در این کشور، قاتل با سپر کردن سینه و به صورت عادی قدم می زند، اما هیچ کس جرأت چشم تو چشم شدن با این قاتلان را ندارد.

آژانس های امنیتی این کشور قاتلان را نیز بر روی سر خود قرار داده و اعلام می کنند که قاتلان در اینجا حکومت می کنند و مقتولان جنایتکار هستند. آیا سوال برای ما پیش نمی آید که چرا ارتشی که بیشترین سهم را از خزانه ملی میبرد، تاکنون نتوانسته است امنیت و صلح را برای شهروندان خود برقرار کند؟ در سانحه مچ بلوچستان، 11 کارگر نه تنها مورد اصابت گلوله قرار گرفتند بلکه با دست و پای بسته به طرز وحشیانه ای سرشان بریده شد، زیرا تقصیر آنها شیعه بودن بود.

اکنون علماء و سازمانهای اهل سنت نیز هیچ صدایی در این باره بلند نمی کنند، زیرا کشته شده ها شیعه بودند که جان خود را از دست دادند. هیچ فرقی به حال نهادهای امنیتی نیز نخواهد داشت، زیرا کشته شده ها عضو هیچ نهاد نظامی نیستند، آنها کارگران عادی و شیعه بودند. دولت هم فقط با محکومیت توئیتری سکوت خواهد کرد، زیرا از قاتلان میخواهد به نفع خود کار بکشد.

ای مسلمان شیعه! برای خودتان برنامه ریزی کنید، فکری به حال خودتان کنید، خودتان به برخی از آموزشهای دفاعی فکر کنید، زیرا شما یک شیعه و یک جنایتکار هستید. از تشکیلات امنیتی تا دولت، قتل شما اهمیتی برایشان ندارد. به همین دلیل قاتلان شما هنوز در این کشور حکومت می کنند.

شایان ذکر است پس از صدها حمله تروریستی علیه شیعیان در پاکستان، تاکنون حتی یکی از مهاجمان و عناصر تروریستی دستگیر نشده است. 

ارسال نظر

 
1