خبر فوری

 
گهرام بلوچ: بیانیه جیش العدل علیه جبهه آزادی بخش بلوچستان خلاف واقعیت است
کد خبر :713377652

14:24 1400/05/13


برچسب ها : ارتش پاکستان, براس, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جیش العدل, سازمان اطلاعات پاکستان, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, سرگرد گهرام بلوچ, شهروندان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

به دنبال انتشار بیانیه ای از جانب گروه تروریستی جیش العدل در قالب ویدئو کلیپ علیه گروه های تجزیه طلب بلوچ به نام های جبهه آزادی بخش بلوچستان و ارتش جمهوری خواه بلوچ و اتهام زنی علیه این گروه ها، جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای تمامی این ادعاها را رد و تکذیب نمود.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| به دنبال انتشار بیانیه ای از جانب گروه تروریستی جیش العدل در قالب ویدئو کلیپ علیه گروه های تجزیه طلب بلوچ به نام های جبهه آزادی بخش بلوچستان و ارتش جمهوری خواه بلوچ و اتهام زنی علیه این گروه ها، جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای تمامی این ادعاها را رد و تکذیب نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای اظهار داشت: "یک گروه مسلح فرقه گرا به نام جیش العدل که علیه دولت ایران فعالیت دارد در تاریخ 4 مرداد ماه جاری با انتشار ویدئویی در فضای مجازی با تحریف حقایق اتهامات بی اساسی را علیه جبهه آزادی بخش بلوچستان وارد نموده است، ما منتظر آن بودیم تا بلکه بیانیه ای از جانب جیش العدل مبنی بر عدم ارتباط این گروه با بیانیه ویدئویی مذکور منتشر گردد اما هیچ بیانیه ای از سوی آنان در این باره صادر نشد.

لازم به ذکر است جیش العدل پیش از این نیز در 9 تیر ماه سال جاری در بیانیه ای دروغین مدعی شده بود گروه های جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) و ارتش جمهوری خواه بلوچ(BRA)، عناصر جیش العدل را هدف حمله قرار داده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حامی آنان در جریان این حمله بود، این گروه(جیش العدل) همچنین مدعی شد نیروهای به اصطلاح فدایی آن با ناموفق گذاشتن حمله مذکور یک دستگاه خودروی سواری را از مهاجمان به غنیمت گرفتند، در حالی که حقیقت است خودروی مذکور که متعلق به بی ال اف و مملو از اقلام غذایی و غلات بود، از محل استقرار خود در مناطق کوهستانی پنجگور توسط جیش العدل به سرقت رفت و آنان برای سرپوش گذاشتن بر جرم خود داستان ساختگی حمله را ابداع و منتشر نمودند.

بر همین اساس دانستن حقایق مربوط به توطئه های جیش العدل علیه فدائیان بلوچ به ویژه بی ال اف و قدرت های پشت پرده در این اتهام زنی ها و افشای اهداف آنان در مقابل (اذهان و انظار) ملت بلوچ و رسانه ها را لازم می دانیم.

جیش العدل از مدت زمان زیادی با حمایت ارتش پاکستان و سازمان اطلاعات این کشور موسوم به آی اس آی در مناطق موجود در نزدیکی خط مرزی ایران واقع در ایالت بلوچستان همچون پروم، زامران، پنجگور، ماشکیل، واشک و دیگر نقاط در حال فعالیت است. تمامی اردوگاه ها، مراکز آموزشی و مخفیگاه های این گروه در مناطق مذکور استقرار دارد و بر همین اساس چندین مرتبه عناصر این گروه با فدائیان بی ال اف برخورد داشته اند.

این گروه با حمایت ارتش پاکستان در چندین نقطه از مناطق مذکور و همچنین در مسیرهای مواصلاتی اصلی مراکز ایست و بازرسی ایجاد نموده است که در آنجا از خودروهای مردمان بلوچ که در فعالیت های تجارت مرزی مشغول هستند چندین هزار روپیه به ازای هر خودرو به عنوان مالیات دریافت می شود، عناصر این گروه علاوه بر این با متوقف نمودن خودروهای مسافربری به تفتیش آنان می پردازند و مردم را نیز مورد اذیت و آزار خود قرار می دهند، این گروه همچنین به ازای دریافت مبالغ هنگفتی امنیت خودروهای حامل مواد مخدر را نیز تامین می کند.

گروه جیش العدل نه تنها رفت و آمد فدائیان بلوچ را به ارتش پاکستان گزارش می دهند بلکه در عملیات های ارتش پاکستان علیه فدائیان بلوچ(سرمچاران) مشارکت می کند که تمامی اسناد و مدارک مربوط به آن موجود است. نوع خودروهای متعلق به این گروه همانند خودروی ارتش پاکستان و جوخه های مرگ دولتی می باشد که برخی اوقات تمایز میان خودروهای متعلق به جیش العدل با خودروهای ارتش پاکستان و جوخه های مرگ برای فدائیان بلوچ دشوار می گردد.

مشارکت ارتش و جوخه های مرگ با اعضای گروه جیش العدل، شباهت میان نوع خودروها و روش کار مشترک آنان باعث ایجاد درگیری های مختلفی میان فدائیان بلوچ و اعضای جیش العدل شده است.

برای نخستین مرتبه در سال 2014 میلادی یک درگیری میان فدائیان جبهه آزادی بخش بلوچستان و عناصر جیش العدل رخ داد که در نتیجه آن یکی از اعضای جیش العدل دچار جراحت شد که پس از شناسایی هویت فرد مذکور، فدائیان ما به اعضای جیش العدل اجازه به همراه بردن نیروی زخمی خود را دادند.

علاوه بر این یک حادثه دیگر در سال 2015 میلادی صورت گرفت که اعضای جیش العدل، نیروهای فدایی بی ال اف را در منطقه زامران هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن یکی از نیروهای ما به نام فاروق بلوچ به شهادت رسید و یک تن دیگر به نام سلطان نیز دچار جراحت شد، همچنین در تیراندازی واکنشی فدائیان بلوچ یکی از مهاجمان جیش العدل کشته شد.

به دنبال بروز اتفاقات مذکور فرماندهان محلی جبهه آزادی بخش بلوچستان با تماس با فرماندهان جیش العدل به آنان پیشنهاد دادند که چنانچه شما در حال مجاهدت علیه ایران برای دستیابی به حقوق مذهبی خود هستید، اردوگاه ها، مراکز آموزشی و مخفیگاه های خود را به ایران منتقل کنید، در آنجا نیز کمبود مناطق کوهستانی و مخفیگاه وجود ندارد، اما این گروه به دلیل عدم اقبال عمومی در میان مردم از فعالیت از داخل خاک ایران امتناع می ورزد.

جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) از ابتدا نگرانی هایی را مبنی بر تبدیل جیش العدل به ابزاری برای ارتش پاکستان علیه نهضت ملی آزادی بلوچ در ذهن داشت، امروز نگرانی های ما به حقیقت پیوست و ما شاهد آن هستیم که گروه جیش العدل به ابزاری برای جنگ نیابتی ارتش پاکستان علیه نهضت آزادی خواه بلوچ تبدیل شده است.

این گروه در سال 2019 میلادی با همکاری ارتش پاکستان، فدائیان ائتلاف نظامی گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ موسوم به "بلوچ راجی آجوئی سنگر (براس)" را در منطقه بلیده ی زامران هدف قرار داد که در نتیجه آن پنج تن از فدائیان بلوچ به شهادت رسیدند، فدائیان بلوچ از محل درگیری یک دستگاه تلفن همراه دریافت کردند که در آن تصاویر مربوط به نیروهای به اصطلاح فدایی جیش العدل و اردوگاه ها و مخفیگاه های آنان وجود داشت که نشان دهنده مشارکت عناصر جیش العدل در عملیات ارتش پاکستان می باشد.

لازم به ذکر است بیشتر عناصر جیش العدل از اهالی مناطق اشغالی بلوچستان همچون ماشکیل، واشک، پنجگور، پروم، زامران و بلیده می باشند، علاوه بر این در مراکز متعلق به جیش العدل و مخفیگاه های این گروه تعداد زیادی از عناصر پنجابی و دیگر تروریست های پاکستانی حضور دارند.

پاکستان از یک سو از طریق گروه جیش العدل با دامن زدن به افراط گرایی فرقه ای و ایجاد فضای تنفر در منطقه مکران، ارزش های والای ملت بلوچ همچون آزادی مذهبی و فرقه ای، هماهنگی و مدارا را تضعیف می کند و با به روی کار آوردن این گروه در خط مقدم نبرد علیه فدائیان بلوچ، آن را به عنوان یک ابزار برای جنگ نیابتی مورد استفاده قرار داده است و از سوی دیگر حضور جیش العدل در بلوچستان اشغالی را به عنوان ابزار سرکوب علیه خانواده های بلوچ که به دلیل جنایت های ارتش پاکستان به بلوچستان غربی(سیستان و بلوچستان) مهاجرت نموده اند مورد استفاده قرار می دهد.

رهبران جیش العدل باید از عاقبت ملا عمر عبرت بگیرند، فردی که پاکستان از وی و گروهش به عنوان ابزاری برای سرکوب فدائیان بلوچ و شهادت اعضای خانواده شان بهره گرفت و پس از دستیابی به اهداف تعیین شده ملاعمر را به همراه فرزندانش در منطقه حساس امنیتی کیچ در یک عملیات ساختگی توسط پلیس به قتل رساند.

جهالت و سطح پایین علمی یکی از افراد حاضر در ویدئوی منتشر شده از جانب جیش العدل را می توان از ضد اسلامی خواندن برنامه سکولار بی ال اف مورد سنجش قرار داد.

ما به آنان صراحتا اعلام می داریم که جبهه آزادی بخش بلوچستان نه در حال نبرد برای اهداف مذهبی و فرقه ای بلکه برای آزادی ملی مردم بلوچ علیه پاکستان در حال مبارزه است، مذهب و فرقه پاکستان و مردم بلوچ یکسان و مشترک است، اما این اشتراک مذهبی و فرقه ای پاکستان را از اشغال بلوچستان، توسعه گرایی و غارت باز نداشت.

پاکستان بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان در منطقه است که سیاست توسعه گرایی آن موجب شد آزادی و حق تصمیم گیری در خصوص آینده کشمیر در سال 1947 میلادی از مردم این منطقه سلب گردد، پاکستان در سال 1948 میلادی با اشغال اجباری سرزمین بلوچستان آزادی، هویت ملی و عزت مردم بلوچ را پایمال کرد، ارتش به اصطلاح مسلمان پاکستان در سال 1971 میلادی به نسل کشی ملت بنگال پرداخت، سیاست های توسعه پسندانه پاکستان همچون سیاست «عمق استراتژیک» باعث ایجاد جنگ در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن مردم این کشور طی 43 سال گذشته شده است، ارتش وحشی، سازمان های امنیتی و جوخه های مرگ ارتش پاکستان که متحد به اصطلاح سُنی جیش العدل می باشند در ربوده شدن هزاران تن از فرزندان بلوچ که اجساد مجروح و شکنجه شده بسیاری از آنان یافت شده است نقش دارند، اقدامات این نهادها صدها هزار نفر از مردمان بلوچ را به مهاجرت و زندگی در شرایط سخت واداشته است.

ارتش به اصطلاح سُنی پاکستان روزانه با یورش به مناطق مختلف بلوچ نشین نوجوانان، سالمندان، کودکان و زنان را هدف اذیت و آزار و شکنجه خود قرار می دهد و جان، مال و عزت و آبروی مردمان بلوچ از تعرضات ارتش پاکستان در امان نیست.

چرا گروه جیش العدل چشمان خود در مقابل جنایت های دولت به اصطلاح سُنی پاکستان را بسته است؟ پاکستان که علمبردار اسلامِ سُنی است و گروه های مذهبی منافق آن نه تنها در جهت منافع حکومت پاکستان به نسل کشی ملت بلوچ مشغول هستند بلکه در نسل کشی مسلمانان منطقه اویغور به دست دولت چین نیز مشارکت دارند.

سازمان فرقه گرایی همچون جیش العدل باید بداند بلوچ یک ملت واحد است که در آن پیروان تمامی فرقه ها و مذاهب اسلامی می توانند به طور آزادانه به فعالیت های مذهبی خود بپردازند، همین رویکرد مهربانانه مردمان بلوچ و وسعت قلب آنان باعث شده است شهروندان غیر مسلمان بلوچستان نیز با افتخار خود را بلوچ معرفی کنند. هیچ فرقه و یا دین خاصی برای ملت بلوچ تعیین نشده است، بلکه بلوچ یک ملت واحد است و ما به عنوان یک ملت واحد برای آزادی از چنگ پاکستان در حال تلاش و مجاهدت هستیم، قدرت هایی که باعث ایجاد تفرقه میان ملت بلوچ بر اساس تفاوت های دینی، قبیله ای و یا زبانی هستند مرتکب اشتباه بزرگی در تضعیف ملت بلوچ هستند که آگاهانه و ناآگاهانه در جهت کمک به منافع استعماری پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد".

 

بخوانید: 

مدعای جیش العدل: ملی گرایان بلوچ تحت حمایت سپاه پاسداران علیه ما اقدام می کنند

ارسال نظر

 
1