خبر فوری

 
گلگیت بلتستان همچنان اسیر سردرگمی‌های دولت پاکستان
کد خبر :995081495

15:27 1397/10/12


برچسب ها : عمران خان, گلگیت بلتستان,

گزارشها حاکی است دولت پاکستان تصمیم دارد با اضافه کردن 21 ماده به صورت قانونی الحاق گلگیت بلتستان به کشور پاکستان کنترل این منطقه را آسانتر کند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از تسنیم، دولت پاکستان از تصمیم خود مبنی بر رسمی شدن ایالت گلگیت بلتستان صرف نظر کرد.

گزارشها حاکی است دولت پاکستان تصمیم دارد با اضافه کردن 21 ماده به صورت قانونی الحاق گلگیت بلتستان به کشور پاکستان کنترل این منطقه را آسانتر کند.

به این ترتیب شخص نخست وزیر رئیس کمیسیون نظارت بر منطقه گلگیت بلتستان خواهد بود و وزرای قانون دولت پاکستان و منطقه گلگیت بلتستان نیز عضو این کمیسیون هستند و میتوانند در سطوح کلان اقدام به تصویب لوایح قانونی کنند.

با این تصمیم و در پی اعتراض دولت موجود در منطقه گلگیت بلتستان قرار است کمیته ویژهای در دادگاه عالی پاکستان شکل گرفته و درخواست مردم این منطقه را مجددا بررسی کند.

منطقه استراتژیک و مهم گلیگت بلتستان شمالی ترین نقطه کشمیر است و با یک قیام مردم از هند جدا و شده و به پاکستان ملحق شده است، با این حال از 70 سال گذشته تاکنون این منطقه به عنوان یک ایالت رسمی شناخته نمی شود و به نظر می رسد دولت پاکستان در انتظار حل کامل مسئله کشمیر است و رسمیت بخشیدن به گلگیت بلتستان را مانعی جدی برای حل مناقشه کشمیر میداند.

گفتنی است این منطقه سهم به سزائی در جذب توریست از کشورهای مختلف به پاکستان دارد و قرار گرفتن 5 کوه بالای هشت هزار متر در این منطقه باعث شده سفر صدها کوهنورد به پاکستان صدها هزار دلار برای دولت اسلام آباد آورده به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

 
1