خبر فوری

 
 
گفتگوی وزرای امور خارجه پاکستان و قرقیزستان در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا
کد خبر :1636844920

12:01 1400/03/29


برچسب ها : پاکستان و قرقیزستان, مجمع دیپلماسی آنتالیا, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه قرقیزستان,

شاه محمود قریشی و روسلان کازاکبایف وزرای امور خارجه پاکستان و قرقیزستان در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در شهر آنتالیای ترکیه با یکدیگر دیدار و گفتگو نمودند.


آنتالیا: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی و روسلان کازاکبایف وزرای امور خارجه پاکستان و قرقیزستان در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در شهر آنتالیای ترکیه با یکدیگر دیدار و گفتگو نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار در زمینه موضوعات مختلف سیاسی و امنیتی منطقه و مناسبات دوجانبه میان پاکستان و قرقیزستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و دو طرف نسبت به آغاز رایزنی های مشترک سیاسی میان دو کشور در جهت تحکیم مناسبات و افزایش سطح همکاری ها بین پاکستان و قرقیزستان در زمینه های مختلف توافق نمودند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ابراز داشت: دو کشور دارای روابط دوستانه و عمیق بر اساس ارزش های مشترک تاریخی، فرهنگی و مذهبی می باشند.

وی افزود: پاکستان به منظور گسترش همکاری در بخش انرژی خواهان تکمیل فوری پروژه کاسا 1000 می باشد، پاکستان با مد نظر قرار دادن اولویت های اقتصادی خود به دنبال توسعه مشارکت اقتصادی طولانی مدت با کشورهای آسیای میانه بر اساس «چشم انداز آسیای مرکزی» است.

وزرای امور خارجه پاکستان و قرقیزستان در ادامه به بررسی ظرفیت های موجود در جهت توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و دفاعی پرداختند و نسبت به سطح همکاری های موجود میان دو کشور در زمینه منطقه ای و بین المللی ابراز اطمینان نمودند.

دو طرف نسبت به گسترش روابط زمینی و هوایی پاکستان و قرقیزستان توافق نمودند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه از همتای قرقیزستانی خود به دلیل اقدامات حفاظتی خود در زمینه مراقبت از شهروندان پاکستانی مقیم قرقیزستان به ویژه دانشجویان در مقابل ویروس کرونا تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1