خبر فوری

 
گفتگوی هیئتی از پارلمان قزاقستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :92751073

15:52 1401/09/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, دیدار, رئیس پارلمان قزاقستان, روابط دوجانبه, گفتگو, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه,

یرلان کوشانوف رئیس مجلس پارلمان قزاقستان به سرپرستی هیئتی با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یرلان کوشانوف رئیس مجلس پارلمان قزاقستان به سرپرستی هیئتی با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

محمد شهباز شریف ضمن استقبال از هیئت قزاقستانی، بر تاریخ، مذهب و فرهنگ مشترک میان دو کشور که ریشه در روابط مسحکم دوجانبه دارد اشاره نمود و گفت: پاکستان مشتاق تقویت همکاری با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه قزاقستان است.

وی با اشاره بر آخرین گفتگوی خود با قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان، بر ضرورت ایجاد و تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های انرژی، حمل و نقل و تجارت ترانزیتی و لجستیک تاکید کرد و گفت: پاکستان به زودی میزبان نشست سران کشورهای آسیای مرکزی با موضوع اتصال جاده ای و ریلی جهت ارتقای تجارت و سرمایه گذاری منطقه ای خواهد بود.

در ادامه این دیدار، یرلان کوشانوف بر ضرورت تبادل هیئت‌های پارلمانی که موجب ارتقای بیشتر تبادلات مردمی میان دو کشور برادر می‌شود، تاکید کرد و نخست وزیر پاکستان را درخصوص نشست گروه دوستی بین پارلمانی که در جریان سفر هیئت پارلمانی به قزاقستان برگزار شد، مطلع ساخت.

وی با ابراز علاقه شدید در خصوص گسترش همکاری در زمینه های تجارت و ارتباطات، صنعت داروسازی، تجهیزات جراحی و ورزشی خطاب به محمد شهباز شریف بیان کرد: قزاقستان می تواند از تجربیات بازار بزرگ پاکستان نیز بهره مند گردد.

رئیس مجلس پارلمان قزاقستان حجم تجارت دوجانبه فعلی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: تجارت دوجانبه فعلی تنها 95 میلیون دلار است که هیچ گونه تناسبی با ظرفیت تجاری گسترده دو کشور ندارد.

وی همچنین در پایان این دیدار به نمایندگی از مردم و دولت قزاقستان تسلیت و همدردی صمیمانه خود را با قربانیان سیل ویرانگر اخیر در پاکستان ابراز نمود.

ارسال نظر

 
1