خبر فوری

 
 
گفتگوی نخست وزیران پاکستان و ایتالیا در خصوص مسائل مربوط به کرونا
کد خبر :106672415

10:46 1399/03/13


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, تماس تلفنی, عمران خان, نخست وزیر ایتالیا, نخست وزیر پاکستان, ویروس کرونا,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با گیوسپ کونته همتای ایتالیایی خود با وی در خصوص مسائل مختلف مربوط به شیوع ویروس کرونا و دیگر مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با جوزپه کونته همتای ایتالیایی خود با وی در خصوص مسائل مختلف مربوط به شیوع ویروس کرونا و دیگر مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی جان باختن شماری از شهروندان ایتالیایی در اثر ابتلا به کرونا را به همتای ایتالیایی خود تسلیت گفت و مراتب همدردی دولت و ملت پاکستان را به وی ابلاغ نمود.

عمران خان با تمجید از اقدامات دولت ایتالیا در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا، نخست وزیر ایتالیا را از تلاش های صورت گرفته از سوی اسلام آباد در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا آگاه ساخت.

وی با تاکید بر لزوم حفظ جان انسان ها و همچنین حفظ ثبات اقتصادی، نکات برجسته ای از سیاست های دولت پاکستان در زمینه مقابله با چالش های سلامت، اجتماعی و اقتصادی را مطرح نمود و نخست وزیر ایتالیا را از اقدامات جامعه جهانی در زمینه ارائه تسهیلات بازپرداخت بدهی ها به کشورهای در حال توسعه آگاه نمود و بر لزوم تهیه برنامه جامع عملی برای ثبات اقتصادی کشورهای در حال توسعه تاکید ورزید.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته بدون همراهی کشورهای در حال توسعه نخواهند توانست با رکود اقتصادی بازار مقابله نمایند، همکاری مشترک و اقدام همگانی لازمه مقابله با این چالش جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل منطقه جامو و کشمیر و اقدامات دولت هند در این منطقه و ادامه محدودیت رفت و آمد ابراز نگرانی نمود، وی ضمن محکومیت اقدام هند مبنی بر تصویب لایحه ای جهت تغییر ساختار جمعیتی این منطقه آن را نقض صریح قوانین بین المللی، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و پیمان چهارم ژنو توصیف نمود.

دو طرف در پایان این گفتگوی تلفنی نسبت به ادامه رایزنی ها جهت تحکیم مناسبات و گسترش روابط توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1