خبر فوری

 
 
گفتگوی مطبوعاتی فیصل بن فرحان پس از دیدار با نریندرا مودی در دهلی نو
کد خبر :662420402

17:04 1400/06/30


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, جامو و کشمیر, فیصل بن فرحان آل سعود, نخست وزیر هند, نریندرا مودی, هند و عربستان سعودی, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی پس از دیدار با نریندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو، پیشنهاد میانجیگری در مسئله کشمیر میان پاکستان و هند را ارائه کرد و گفت که دو کشور باید این مسئله را از طریق گفتمان حل و فصل کنند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی که  دو روز قبل وارد دهلی نو پایتخت هندوستان شده بود، پس از دیدار با همتای هندی خود، با نریندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد.

در دیدار وزیر امور خارجه عربستان با نخست وزیر هند در خصوص پیشرفت در طرح های مختلف دوجانبه جاری بین دو کشور از جمله ابتکارات تحت شورای مشارکت استراتژیک مورد بررسی قرار گرفت. نخست وزیر هند تمایل کشورش به سرمایه گذاری بیشتر عربستان سعودی در بخشهای کلیدی مانند انرژی، فناوری اطلاعات و تولیدات دفاعی را ابراز داشت.

همچنین در این دیدار به همراه اوضاع افغانستان در زمینه پیشرفت های منطقه ای گفتگو صورت گرفت. نخست وزیر هند در پایان دیدار برای پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی آرزوی بهترین ها را کرد.

 

وزیر امور خارجه عربستان سعودی طی گفتگو با اصحاب رسانه پس از دیدار با نخست وزیر هند، ظهور مجدد القاعده، طالبان و داعش در افغانستان را موضوعی نگران کننده توصیف کرد و افزود: برای به رسمیت شناختن دولت طالبان درحال عمل به سیاست "ببین و انتظار کن" هستیم. خواستار صلح و ثبات و سیاست مشارکت در افغانستان هستیم .

وی در ادامه مسئله کشمیر را مشکلی میان پاکستان و هند عنوان کرد و اظهار داشت که دو کشور باید این مسئله را از طریق گفتمان حل و فصل کنند.

گفتنی است فیصل بن فرحان در ادامه ضمن ابراز تمایل و آمادگی عربستان سعودی برای میانجیگری میان پاکستان و هند درحالیکه تعیین زمان آن بر عهده دو طرف خواهد بود، افزود: ما بر تمرکز بر محور گفتمان برای حل این مشکل تاکید خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1