خبر فوری

 
گفتگوی مطبوعاتی با سردار اظهر طارق پیرامون گسترش روابط تجاری با قرقیزستان
کد خبر :878228939

20:10 1400/11/03


برچسب ها : افزایش میزان صادرات, پاکستان و قرقیزستان, روابط اقتصادی, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر پاکستان در قرقیزستان, صادرات, صادرات پاکستان, گفتگوی مطبوعاتی, همکاری اقتصادی, همکاری دوجانبه,

سردار اظهر طارق خان بیان کرد: تقویت روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه میان پاکستان و قرقیزستان می تواند نقطه عطفی در ثبات و روابط تجاری منطقه و جهان باشد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سردار اظهر طارق خان، سفیر پاکستان در قرقیزستان طی گفتگوی مطبوعاتی بیان کرد: تقویت روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه میان پاکستان و قرقیزستان می تواند نقطه عطفی در ثبات و روابط تجاری منطقه و جهان باشد.

وی افزود: موقعیت ژئو سیاسی پاکستان و قرقیزستان نیز اهمیت ژئو اقتصادی آنها را برجسته می کند که می تواند نقش مهمی جهت ارتقای پیوندهای تجاری میان مناطق مختلف و بازارهای بالقوه جهانی داشته باشد.

وی ادامه داد: پاکستان به دلیل اهمیت جغرافیایی خود در حال حاضر بازار مهمی در تجارت جهانی و منطقه ای است که از یک سو با کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا و از سوی دیگر با چین یک قدرت اقتصادی جهانی همسایه است. در همین حال، قرقیزستان به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مهم خود در آسیای مرکزی، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه جغرافیایی قرقیزستان در منطقه گقت: موقعیت جغرافیایی قرقیزستان فرصت های زیادی را برای تجارت با پاکستان فراهم می کند زیرا کوتاه ترین نقطه ورود محصولات پاکستانی به 182 میلیون بازار اقتصادی اوراسیا است که شامل روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس و ارمنستان می شود.

سردار اظهر طارق بیان کرد: پس از صادرات به قرقیزستان، کالاها می توانند بدون پرداخت عوارض گمرکی به بازارهای اوراسیای بیشتری صادر شوند.همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک قرقیزستان و عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، یک هیئت تجاری پاکستانی می تواند از ظرفیت بازارهای قرقیزستان جهت صادرات محصولات ما بازدید کند.

وی افزود: کالاهای صادراتی ما شامل، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات ساخته شده از فلزات گران بها، محصولات پلاستیکی، محصولات چرمی و لوازم آرایشی می باشد، همچنین پاکستان عمدتاً محصولات دارویی، پرتقال، برنج، کالاهای ورزشی، ابزار جراحی، منسوجات و پوشاک را به کشور قرقیزستان صادر می کند.

سردار اظهر طارق بیان کرد: علاوه بر این، پاکستان می تواند مازاد میوه و سبزیجات تازه خود را به کشور قرقیزستان بدلیل کمبود شدید میوه و سبزیجات تازه در فصل سرما، صادر کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: پاکستان از لحاظ شهریه و سایر هزینه ها برای حدود 10 هزار دانش آموز پاکستانی 100 میلیون دلار به اقتصاد قرقیزستان کمک می کند.

 

ارسال نظر

 
1