خبر فوری

 
 

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا با هدف ارتقای همکاری میان پاکستان و بانک جهانی در زمینه توسعه و مبارزه با تغییرات اقلیمی با مارتین رایزر معاون رئیس بانک جهانی برای جنوب آسیا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مسعود خان ضمن تشکر از کمک 2 میلیارد دلاری بانک جهانی به سیل زدگان پاکستان در کنفرانس بین المللی ژنو بیان کرد: این کمک ها در توسعه بخش های مختلفی از جمله مسکن، آب، کشاورزی، تامین اجتماعی و بهداشت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بانک جهانی را مهمترین شریک توسعه پاکستان عنوان نمود و از بانک جهانی در خصوص پروژه های مرتبط با سلامت به ویژه برای مقابله با بیماری های منتقله از آب در مناطق سیل زده درخواست حمایت کرد.

وی به چگونگی توزیع کمک های مالی به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: پاکستان متعهد به تضمین یک مکانیسم جامع، شفاف و کارآمد جهت توزیع کمک‌های مالی به قربانیان سیل است و ایجاد برنامه حمایت از شرکای بین‌المللی در این زمینه به زودی اعلام خواهد شد.

در ادامه این نشست، مسعود خان از حمایت های مستمر بانک جهانی از پروژه های مختلف در حال انجام در پاکستان قدردانی کرد و افزود: تامین بی وقفه بودجه، تکمیل به موقع پروژه های مرتبط با بخش اجتماعی را تضمین می کند.

در همین حال، مارتین رایزر معاون رئیس بانک جهانی بر عزم بانک جهانی جهت مشارکت و حمایت از پاکستان در خصوص توسعه بلندمدت این کشور و انتقال آن به انرژی های تجدید پذیر به ویژه از نوع برق آبی و خورشیدی تاکید کرد.

وی در پایان این دیدار از همکاری میان ادارات پاکستان و بانک حهانی ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری میان پاکستان و بانک حهانی در آینده ای نچندان دور، از اثرات بهتری برخوردار خواهد بود.

ارسال نظر

 
1