خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان با وزیر همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان
کد خبر :681658988

11:12 1401/06/17


برچسب ها : پاکستان و آلمان, سناتور شیری رحمان, وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان, وزیر همکاری اقتصادی و توسعه آلمان,

سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات آب و هوایی دولت فدرال پاکستان روز گذشته با سوینجا شولز وزیر همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات آب و هوایی دولت فدرال پاکستان روز گذشته با سوینجا شولز وزیر همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خانم شیری رحمان در این دیدار وزیر همکاری اقتصادی آلمان را از خسارت‌های ناشی از وقوع سیل سهمگین در پاکستان و امور مربوط به امدادرسانی به سیل زدگان آگاه ساخت.

طبق بیانیه مطبوعاتی وزارت تغییرات آب و هوایی دولت فدرال پاکستان، سوینجا وزیر آلمانی در این گفتگوی تلفنی نسبت به جان باختن شمار کثیری از شهروندان پاکستانی در اثر باران‌های سهمگین و وقوع سیل ابراز تأسف نمود و به اعضای خانواده جان باختگان در این حادثه طبیعی تسلیت گفت.

وی همچنین اختصاص مبلغ 13 میلیون یورو برای سیل زدگان پاکستانی را وعده داد.

شیری رحمان وزیر فدرال تغییرات آب و هوایی پاکستان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم از کل کشور در زیر آب قرار دارد افزود: میزان بارندگی‌های مون سون در سال جاری بی سابقه بود، در بارندگی‌های اخیر بیش از 33 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و امدادرسانی و ارائه تسهیلات در شرایط کنونی چالشی بزرگ محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم سهم کمتر از 1 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای، پاکستان بیشترین تأثیر را از انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌پذیرد.

وزیر آلمانی نیز در ادامه این گفتگوی تلفنی مراتب همبستگی خود با مردم پاکستان را اعلام داشت و نسبت به همکاری همه‌جانبه دولت آلمان برای کمک به سیل زدگان اطمینان بخشی نمود.

وزرای فدرال دو کشور همچنین به بررسی موضوع ابتکار انرژی آب و هوایی پاکستان-آلمان پرداختند و بر لزوم تمرکز بر روی همکاری‌های دوجانبه میان پاکستان و آلمان برای مقابله با چالش‌های انرژی و نیز تغییرات اقلیمی و زیست محیطی تأکید ورزیدند.

ارسال نظر

 
1