خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتایان روسی، ترکیه، آلمان و بلژیکی خود با محور افغانستان
کد خبر :2034350635

18:21 1400/05/30


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و آلمان, پاکستان و بلژیک, پاکستان و ترکیه, پاکستان و روسیه, سرگئی لاوروف, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه روسیه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و وزرای امور خارجه ترکیه، بلژیک و آلمان در خصوص تعاملات دوجانبه به ویژه وضعیت درحال تغییر افغانستان به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و وزرای امور خارجه ترکیه، بلژیک و آلمان در خصوص تعاملات دوجانبه به ویژه وضعیت درحال تغییر افغانستان به رایزنی پرداخت.

براساس گزارش، شاه محمود قریشی در این بین با بیان اینکه صلح و ثبات افغانستان نه تنها برای پاکستان، بلکه برای منطقه نیز حائز اهمیت بسزایی است و پاکستان همواره از صلح افغانستان حمایت کرده است، گفت: پاکستان و روسیه به عنوان عضوی از "تریکا پلاس"، نقش حیاتی در برقراری صلح در افغانستان ایفا کردند.

وی با تاکید بر اینکه باتوجه به وضعیت فعلی باید امنیت و حفاظت از حقوق مردم افغانستان در دستور کار باشد، هموار سازی مسیر برپایی صلح پایدار در افغانستان را از طریق حل و فصل جامع سیاسی عنوان کرد. گفتنی است وزرای امور خارجه دو کشور پاکستان و روسیه در خصوص ادامه دادن به مشورت در مورد روند درحال تغییر وضعیت افغانستان توافق کردند.

قریشی اظهار داشت: روابط عمیقی میان پاکستان و روسیه برقرار است و گسترش همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف خوشایند است، ما مصمم برای اجرای سریع پروژه خط گاز جریان پاکستان هستیم.

براساس گزارش نایب نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک طی تماس تلفنی با شاه محمود قریشی به صورت مفصل به گفتگو در زمینه افغانستان پرداخت و از عملیات انتقال نیروهای دیپلماتیک از افغانستان توسط پاکستان قدردانی و تشکر کرد.

همچنین وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با همتای آلمانی خود نیز در مورد افغانستان به رایزنی و تبادل نظر پرداخته است.

ارسال نظر

 
1