خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتایان تاجیک و توگویی خود
کد خبر :62016093

10:34 1400/11/12


برچسب ها : پاکستان و تاجیکستان, پاکستان و توگو, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه تاجیکستان, وزیر امور خارجه توگو,

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته به صورت جداگانه با وزرای امور خارجه کشورهای تاجیکستان و توگو به صورت تلفنی به گفتگو و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته به صورت جداگانه با وزرای امور خارجه کشورهای تاجیکستان و توگو به صورت تلفنی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با سراج الدین مهرالدین همتای تاجیکستانی خود در خصوص مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و دوشنبه به بحث و تبادل نظر نموده و به بررسی ظرفیت های موجود در جهت گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو اظهار داشت: تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو کشور به تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه کمک نموده است.

وزرای امور خارجه دو کشور در ادامه این گفتگو نسبت به فعال سازی مجدد چارچوب اقتصادی و قانونی و گسترش روابط پارلمانی دوجانبه توافق نمودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان همتای تاجیک خود را از ابعاد مختلف چشم انداز سیاست آسیای مرکزی دولت اسلام آباد آگاه ساخت و گفت: روابط خوب و نتیجه بخش با تاجیکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی از جمله اولویت های دیپلماسی ما است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه این رایزنی بر اهمیت نهایی نمودن توافقنامه تجارت ترانزیتی میان دو کشور جهت توسعه سطح همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه تاکید ورزید و نسبت به اجرای پروژه های بخش انرژی از جمله کاسا-100 ابراز علاقه نشان داد.

وزرای امور خارجه دو کشور در بخش دیگر رایزنی های خود نسبت به تداوم همکاری ها در بسترهای مختلف بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری شانگهای و همچنین تداوم مشاورت و همکاری های مشترک در جهت برپایی ثبات در افغانستان توافق نمودند.

شاه محمود قریشی علاوه بر این با پروفسور رابرت دسی وزیر امور خارجه کشور آفریقایی توگو نیز به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو اظهار داشت: روابط پاکستان و توگو مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل می باشد و ما خواهان روابط دوستانه و مستحکم با توگو هستیم.

وی همچنین از نقش مثبت و مشارکت توگو در سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل متحد و سازمان اکو تمجید نمود.

وزرای امور خارجه دو کشور در ادامه با ابراز اطمینان نسبت به سطح روابط موجود میان دو کشور، در خصوص روش های توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری و دفاعی به رایزنی پرداختند.

ارسال نظر

 
1