خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای اندونزیایی خود
کد خبر :1333115621

16:51 1400/02/16


برچسب ها : پاکستان و اندونزی, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه اندونزی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با خانم رتنو مرسودی همتای اندونزیایی خود، بر ضرورت اتخاذ استراتژی مشترک از بستر سازمان همکاری اسلامی OIC برای مقابله با اسلام هراسی تاکید کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با خانم رتنو مرسودی همتای اندونزیایی خود با بیان اینکه پاکستان درحال تلاش برای ایجاد آگاهی برای هماهنگی بین مذاهب در سطح بین الملل و احترام متقابل است، بر ضرورت اتخاذ استراتژی مشترک از بستر سازمان همکاری اسلامی OIC برای مقابله با اسلام هراسی تاکید کرد و افزود: پاکستان به آزادی بیان مسئولانه، باتوجه به قوانین بین المللی اعتقاد دارد. رویدادهای اخیر اسلام هراسی باعث آزرده خاطر شدن مسلمانان جهان شده است. وی اظهار داشت که در راستای موضع عمران خان نخست وزیر پاکستان به طور مداوم در سطوح بین المللی و منطقه ای درحال برجسته سازی این مسئله هستم.

قریشی در ادامه با تشکر از وزیر خارجه اندونزی جهت حمایت کامل از "قطعنامه" ارائه شده توسط پاکستان در خصوص اسلام هراسی در چهل و هفتمین نشست شورای وزیران خارجه در نیامی، گفت: باید برای اینکه تاریخ 15 مارس را به عنوان روز مقابله با اسلام هراسی در سراسر جهان قرار دهیم، باید به صورت مشترک تلاش کنیم و برای ارتقاء همزیستی مسالمت آمیز، بردباری و هماهنگی بین ادیان در سطح بین المللی نیاز به گفتگو بین تمدن ها تحت نظارت سازمان ملل متحد وجود دارد.

  وزیر خارجه اندونزی تلاش های جدی انجام گرفته از سوی پاکستان جهت مبارزه با اسلام هراسی در سطوح بین المللی را مورد ستایش قرار داد و در این زمینه درخصوص هرگونه همکاری ممکن توسط اندونزی ابراز اطمینان کرد.

ارسال نظر

 
1