خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
کد خبر :948520422

17:28 1399/01/18


برچسب ها : پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, دبیر کل سازمان همکاری شانگهای, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با والادی میرنوروف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، به طور مفصل در رابطه با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اتخاذ استراتژی برای مقابله با این چالش گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با والادی میرنوروف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، به طور مفصل در رابطه با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اتخاذ استراتژی برای مقابله با این چالش گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این گفتگو علاوه بر ارائه گزارشی از اقدامات دولت پاکستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ابراز داشت که اسلام آباد، سازمان همکاری شانگهای را یک مجمع مهم می داند، زیرا اعضای آن بیش از 40% درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. تمام دنیا در حال حاضر با ویروس کرونا مواجه است، برای جلوگیری از شیوع این ویروس، باید تلاش های مشترکی از طریق بستر همکاری شانگهای به منظور اتخاذ استراتژی موثر برای مقابله با کرونا، صورت گیرد. نحوه مبارزه و چیره شدن چین علیه این بیماری همه گیر، قابل تحسین است و باید از تجربیات آن استفاده کنیم. چین در زمینه مبارزه با کرونا درحال همکاری جدی با پاکستان است. پاکستان خواهان برپایی ویدیو کنفرانس وزرای بهداشت کشورهای سارک به منظور استفاده از تجربیات یکدیگر در این رابطه است.

وی همچنین دبیرکل سازمان همکاری شانگهای را از پیشنهاد عمران خان نخست وزیر در مورد بازسازی ساختار اقساط وام کشورهای درحال توسعه مطلع ساخت و افزود: گفتگویی در این مورد با دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ، وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی و دیگر کشورها صورت گرفته است که ما در این بین با واکنش مثبت روبرو شدیم. ما امیدواریم تا سازمان همکاری شانگهای با استفاده از نقش کلیدی خود، موجب پیشرفت این موضوع خواهد شد. 

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با استقبال از پیشنهاد نخست وزیر پاکستان در زمینه تغییر ساختار اقساط وام کشورهای درحال توسعه، حمایت فوری اقتصادی از کشورهای درحال توسعه را از اشد ضروریات فعلی عنوان کرده و در زمینه انجام هرگونه تلاش لازمه برای جلوگیری از شیوع کرونا ابراز اطمینان کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در پایان این گفتگو از دبیرکل سازمان همکاری شانگهای پس از پایان معضل کرونا برای سفر به پاکستان دعوت کرد که وی با قدردانی، از این دعوت استقبال نمود.

ارسال نظر

 
1