خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
کد خبر :9584788

10:08 1401/03/23


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, حسین ابراهیم طه, دبیرکل سازمان همکاری اسلامی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص موضوعات جهان اسلام به ویژه اظهارات اخیر موهن رهبران حزب حاکم هند و گسترش موج اسلام هراسی در این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص موضوعات جهان اسلام به ویژه اظهارات اخیر موهن رهبران حزب حاکم هند و گسترش موج اسلام هراسی در این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به صورت تلفنی رایزنی نمود.

در این گفتگو اظهارات اخیر توهین‌آمیز دو تن از رهبران ارشد حزب حاکم هند در ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) و اقدامات اسلام هراسانه دولت حاکم هند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بلاول بوتو زرداری در این گفتگوی تلفنی ابراز داشت: اظهارات توهین‌آمیز رهبران عالی رتبه حزب بهاراتیا جاناتا احساسات میلیون‌ها مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه دار کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش حزب بهاراتیا جاناتا برای شفاف سازی در این خصوص و تأخیر در تنبیه انضباطی اعضای خاطی حزب از غم و اندوه قلبی مسلمانان نخواهد کاست.

وزیر امور خارجه پاکستان با محکوم نمودن اقدامات شنیع مقامات هند علیه تظاهرات کنندگان پس از فریضه نماز را به شدت محکوم نمود و آن را نمونه‌ای از ظلم و ستم دولت هند علیه مسلمانان این کشور دانست.

وی بر کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد تلاش‌های خود برای تأمین امنیت مذهبی و حفظ جان، مال، آّبرو، وراثت و فرهنگ مسلمانان هند را تسریع بخشند، وی از سازمان همکاری اسلامی خواستار پیگیری فوری اوضاع بحرانی هند در زمینه اسلام هراسی شد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگوی تلفنی مراتب نگرانی عمیق خود نسبت به اظهارات توهین‌آمیز علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در هند را ابراز داشت.

وی اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی نسبت به گسترش موج اسلام هراسی دغدغه‌هایی را دارد که نیازمند انجام اقدامات اجتماعی و همه‌جانبه می‌باشد.

تاخیری

ارسال نظر

 
1