خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با محوریت جامو و کشمیر
کد خبر :557887963

10:04 1401/02/23


برچسب ها : OIC, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, جامو و کشمیر, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر اشغالی,

بلاول بوتو وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی OIC گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی OIC گفتگو کرد.

براساس گزارش وزارت خارجه پاکستان، بلاول بوتو دبیرکل را از آخرین وضعیت جامو و کشمیر با ارائه گزارش کمیسیون موسوم به "کمیسیون تحدید حدود" آگاه کرد و ضمن رد کردن این گزارش با عنوان کردن آن به عنوان تلاش تحریک آمیز دیگری از سوی هند برای شرکت در مانورهای سیاسی، گفت: با بازتعریف مرزهای انتخاباتی به وضوح به نفع حوزه های انتخابیه با اکثریت هندو، به اصطلاح "کمیسیون تحدید حدود" بدترین ترس و بیم مردم کشمیر را توجیه کرد. دولت حزب BJP هند با هدف تبدیل اکثریت جمعیت مسلمانان کشمیر اشغالی به اقلیت، با تبدیل ساختار جمعیتی تلاش کرده است تا مسلمانان را از حق رأی محروم کند.

بلاول بوتو در ادامه اظهارات خود در مورد اقدامات غیرقانونی هند در جامو و کشمیر، گفت: این تلاش غیرقانونی و مضحک، نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، قوانین بین المللی و کنوانسیون چهارم ژنو در زمینه محدود کردن فعالیت قدرت های اشغالگر من جمله در زمینه عدم تغییر ساختار جمعیتی می باشد .  پاکستان و مردم کشمیر این اقدامات را رد کرده اند.

وزیر خارجه پاکستان با تمجید از موضع اصولی سازمان همکاری اسلامی در مورد مناقشه جامو و کشمیر، گفت: قطعنامه ها و بیانیه های مختلفی که در 48 مین نشست شورای وزیران خارجه در اسلام آباد در ماه مارس 2022 میلادی به تصویب رسید، به وضوح درپی این اقدامات هند رد شده اند. اقدامات هند در تاریخ 5 اوت 2019 میلادی و اقدامات پس از آن به منظور حفظ اشغال جامو و کشمیر انجام شد.

گفتنی است دبیرکل سازمان همکاری اسلامی متعهد به ادامه حمایت خود از مبارزه عادلانه کشمیری ها برای حق مسلم آنها در تعیین سرنوشت براساس قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و آرمان های مردم کشمیر شد.

ارسال نظر

 
1