خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و چاد در خصوص همکاری های دوجانبه
کد خبر :1245821838

11:45 1400/11/21


برچسب ها : پاکستان و چاد, تماس تلفنی, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چاد,

وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با محمد زین شریف وزیر امور خارجه چاد به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با محمد زین شریف وزیر امور خارجه چاد به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

طبق اعلام سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، وزرای امور خارجه پاکستان و چاد در این گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دوجانبه و توسعه همکاری در زمینه های مورد علاقه به بحث و رایزنی پرداختند.

شاه محمود قریشی در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: روابط دوجانبه میان پاکستان و چاد مبتنی بر اعتماد متقابل و بر اساس تاریخ مشترک و همکاری دیرینه می باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان با تمجید از نقش فعال و مثبت کشور چاد در مجامع مختلف بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی، همتای چادی خود را از ابعاد مختلف سیاست «نزدیک شدن به آفریقا» دولت پاکستان و اقدامات صورت گرفته تاکنون آگاه ساخت.

وی افزود: دولت پاکستان بر اساس این سیاست دو نشست با موضوع تجارت منطقه ای را در نایروبی و ابوجا در ژانویه 2020 و نوامبر 2021 برگزار نمود.

وزرای امور خارجه دو کشور در ادامه این گفتگو با ابراز رضایت از سطح روابط و همکاری های موجود دوجانبه نسبت به ایجاد چارچوب دوجانبه از طریق ارتباط مستمر میان وزارتخانه های متبوع و توسه روابط سیاسی، تجاری، دیپلماتیک، تجاری و دفاعی میان دو کشور و همچنین آموزش دیپلمات های جوان چاد در آکادمی خدمات خارجی اسلام آباد توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1