خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و اتریش در خصوص تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها
کد خبر :498418710

16:53 1400/06/11


برچسب ها : الکساندر شالنبرگ, پاکستان و اتریش, تماس تلفنی, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه اتریش, وزیر امور خارجه پاکستان,

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش امروز پنجشنبه با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش امروز پنجشنبه با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در زمینه های مختلف تجاری، سرمایه گذاری، آموزش عالی، گردشگری و فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق بیانیه صادر شده از سوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، وزرای امور خارجه پاکستان و اتریش در این گفتگوی تلفنی به بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی پاکستان پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان همتای اتریشی خود را از مواضع و سیاست های پاکستان در قبال تحولات افغانستان آگاه ساخت و گفت: پاکستان حامی حل سیاسی و جامع مسئله افغانستان با حضور تمامی احزاب و گروه های افغان می باشد، ما تمامی گروه های افغان را برای انجام اقدامات لازم جهت حل سیاسی و جامع مسئله افغانستان ترغیب می کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی افغانستان نیازمند انجام اقدامات گسترده برای حفاظت از حقوق مردم افغان و تامین امنیت آنان هستیم افزود: این یک فرصت تاریخی برای پایان درگیری های جاری از 40 سال گذشته است. اعلام همبستگی جامعه جهانی برای ثبات در افغانستان می تواند در زمینه کمک به تلاش های صورت گرفته در جهت برپایی صلح و ثبات در این کشور موثر باشد.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفتگوی تلفنی از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و دیگر مقامات پاکستان به دلیل همکاری های پاکستان در خارج نمودن شهروندان اتریشی از کابل تقدیر و تشکر نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر عزم اسلام آباد برای تداوم همکاری ها در زمینه خارج نمودن شهروندان کشورهای مختلف خارجی از کابل خاطرنشان کرد: همه باید برای بازگرداندن آرامش در افغانستان و حفظ امنیت، نجات از آغاز موج مهاجران و همچنین دور نمودن خطرات بالقوه برای آغاز جنگ داخلی با یکدیگر همکاری نمایند.

وی گفت: جامعه جهانی باید برای جلوگیری از فاجعه انسانی و وقوع بحران اقتصادی در افغانستان وارد اقدام شود و در امر کمک به مردم افغان ایفای نقش نماید.

شاه محمود قریشی همچنین از اقدام دولت اتریش برای راه اندازی موسسه علوم و فناوری پیوسته پاک_اتریش در شهر هری پور ایالت خیبر پختون خوا تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه از همتای اتریشی خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و وزیر امور خارجه اتریش متقابلا از قریشی خواستار سفر به اتریش شد.

وزرای امور خارجه پاکستان و اتریش در پایان این گفتگوی تلفنی با ابراز اطمینان نسبت به سطح روابط موجود میان دو کشور بر عزم خود برای تقویت بیش از پیش روابط و گسترش سطح همکاری ها در تمام زمینه ها تاکید ورزیدند.

ارسال نظر

 
1