خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزاری کشور پاکستان و ترکیه پیرامون وضعیت سیل زدگان در پاکستان
کد خبر :2005747417

21:08 1401/06/06


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, تماس تلفنی, رانا ثناء الله, سیل زدگان, گفتگو, گفتگوی تلفنی, مکالمه تلفنی, وزیر کشور پاکستان, وزیر کشور ترکیه, کمک های بشردوستانه,

رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان پیرامون خسارات جانی و مالی ناشی از سیل در پاکستان طی تماس تلفنی با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفتگو و از جانب نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور و مردم ترکیه جهت امداد رسانی به سیل زدگان تشکر و قدردانی کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان پیرامون خسارات جانی و مالی ناشی از سیل در پاکستان طی تماس تلفنی با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفتگو و از جانب نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور و مردم ترکیه جهت امداد رسانی به سیل زدگان تشکر و قدردانی کرد.

در این مکالمه تلفنی، وزیر کشور ترکیه وضعیت سیل در پاکستان و کمک های بشردوستانه اضطراری ترکیه را مورد بحث و بررسی قرار داد و با ابراز تاسف در پی خسارات جانی و مالی ناشی از سیل در پاکستان گفت: دولت و مردم ترکیه همبستگی خود را با دولت و مردم پاکستان در این دوران سخت اعلام کرده اند.

وی از همکاری های ممکن برای کمک در همه بخش ها ابراز اطمینان کرد و از ارسال کمک های اضطراری با هواپیمای ویژه به پاکستان خبر داد که شامل 10 هزار چادر، 3 هزار جعبه غذا و هزار جعبه غذای کودک برای سیل زدگان می باشد.

در ادامه، رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان از همتای خود تشکر کرد و گفت: ترکیه همیشه سخاوتمندانه پاکستان را در هر زمان سختی کمک کرده است همچنین رئیس جمهور و مردم ترکیه برای مردم پاکستان اهمیت ارزش قائل هستند.

وی پیرامون روند سیل در پاکستان افزود: با توجه به رکورد بارندگی در پاکستان، وضعیت سیل در این کشور بسیار نگران کننده است، سیل و رانش زمین در مقیاس وسیع خسارات جدی به جان انسان ها، اموال و زیرساخت ها وارد کرده است.

وزیر کشور پاکستان بیان کرد: اولویت اول دولت حفظ جان انسان هاست که همه منابع برای آن استفاده می شود همچنین کشور چین تا توان بخشی کامل سیل زدگان و جبران خسارات آنها نمی نشیند و ما از حامعه بین المللی جهت کمک های اضطراری به سیل زدگان در پاکستان بی نهایت سپاسگزاریم.

ارسال نظر

 
1