خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور چین
کد خبر :1856849034

13:16 1400/08/04


برچسب ها : پاکستان و چین, تماس تلفنی, رئیس جمهور چین, شی جن پنگ, عمران خان, گفتگوی تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی تماس تلفنی با شی جن پنگ رئیس جمهور چین، به وی به مناسبت جشن صدمین سالگرد حزب کمونیست چین تبریک گفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان طی تماس تلفنی با شی جن پنگ رئیس جمهور چین، به وی به مناسبت جشن صدمین سالگرد حزب کمونیست چین تبریک گفت.

براساس گزارش منتشر شده از سوی بخش رسانه ای نخست وزیر پاکستان، طرفین طی این تماس تلفنی در خصوص وضعیت منطقه ای و جهانی تبادل نظر کرده و تمامی جنبه های همکاری استراتژیک پاکستان و چین را مورد بررسی قرار دادند، درحالیکه نخست وزیر پاکستان پیروزی بی نظیر، اصلاحات و رشد عالی چین در جنگ با فقر را مورد ستایش قرار داد.

عمران خان در ادامه این گفتگو ضمن تمجید از اقدامات چین در مبارزه با کرونا، کمک چین در بخش های مبارزه با کرونا برای کشورهای درحال توسعه و نحوه مقابله با تغییرات آب و هوایی را مورد قدردانی قرار داد. وی در ادامه اظهار داشت که باید به افغانستان جهت نجات آن از بحران انسانی کمک کرد و برای خارج کردن مردم افغانستان از بحران اقتصادی، جهان باید نقش ایفا کند.

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور چین بر تقویت بیشتر روابط اقتصادی و تجاری فیمابین از جمله همکاری در زمینه های مختلف توافق کردند، درحالیکه نخست وزیر از کیفیت و تکمیل به موقع پروژه ها تحت سی پیک قدردانی کرد. عمران خان علاقه سرمایه گذاران چینی در سی پیک را مورد استقبال قرار داد.

در پایان نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور چین برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1