خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی مقامات پاکستان و تاجیکستان در خصوص تحولات افغانستان
کد خبر :1333244304

09:39 1400/07/11


برچسب ها : امام علی رحمانوف, پاکستان و تاجیکستان, رئیس جمهور تاجیکستان, روند صلح افغانستان, عمران خان, گفتگوی تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور تاجیکستان به صورت تلفنی در خصوص تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم توجه جامعه جهانی به افغانستان برای نجات مردم از این کشور از بحران اقتصادی تاکید ورزیدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور تاجیکستان به صورت تلفنی در خصوص تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم توجه جامعه جهانی به افغانستان برای نجات مردم از این کشور از بحران اقتصادی تاکید ورزیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز شنبه با امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی علاوه بر رایزنی در خصوص مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و دوشنبه به بررسی ابعاد مختلف اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در گفتگو با رئیس جمهور تاجیکستان از استقبال گرم مقامات تاجیک از خود و هیئت همراه در جریان سفر اخیر به دوشنبه تقدیر و تشکر نمود.

مقامات پاکستان و تاجیکستان در این گفتگو به بررسی پیشرفت های صورت گرفته در زمینه رایزنی های صورت گرفته در دوشنبه پرداختند و با ابراز اطمینان نسبت به سطح همکاری های موجود میان دو کشور بر عزم خود برای تداوم تلاش ها و اقدامات مشترک برای تقویت روابط دوجانبه تاکید ورزیدند.

عمران خان سپس رئیس جمهور تاجیکستان را از آخرین تلاش های پاکستان برای برپایی امنیت و ثبات در افغانستان آگاه ساخت و بر اهمیت تفاهم ملی در این خصوص تاکید نمود.

وی خاطرنشان کرد: تامین نیازهای انسانی مردم افغانستان نیازمند اقدامات فوری است و جامعه جهانی باید برای همکاری در این زمینه نقش کلیدی خود را ایفا کند.

وی سپس به تشریح اهمیت انجام اقدامات فوری اقتصادی برای پایان مشکلات پیش روی مردم عامه در پی رکود اقتصادی پرداخت.

مقامات دو کشور در پایان نسبت به تداوم رایزنی ها برای همکاری در جهت برپایی امنیت و ثبات در افغانستان توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1