خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی مجدد وزیر امور خارجه پاکستان با همتای ترکیه ای خود درباره اوضاع کشمیر
کد خبر :1905347267

11:12 1398/06/05


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, جامو و کشمیر, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به منظور رایزنی در خصوص اوضاع کشمیر، مجددا با مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود به گفتگوی تلفنی پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به منظور رایزنی در خصوص اوضاع کشمیر، مجددا با مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود به گفتگوی تلفنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی در این گفتگوی تلفنی با درخواست از همتای ترکیه ای خود برای ایفای نقش در موضوع کشمیر گفت: مردم کشمیر از 22 روز گذشته در حبس خانگی به سر می برند و ما خواهان ایفای نقش ترکیه برای پایان دادن به حکومت نظامی در کشمیر و نجات مردم این منطقه از چنگ نیروهای جنایتکار ارتش هند هستیم.

شاه محمود قریشی در ادامه با تقدیر از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای حمایت از مردم منطقه کشمیر افزود: موضوع کشمیر از سال 1948 میلادی توسط سازمان ملل متحد به عنوان منطقه مورد اختلاف تعیین گردیده است و تاکنون نزدیک به 11 قطعنامه از سوی شورای امنیت در این باره صادر شده است.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز اینکه وضعیت کشمیر را تحت رصد دارد تصریح کرد: ترکیه پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی در خصوص وضعیت کشمیر، در بیانیه مطبوعاتی بر ضرورت حل بحران کشمیر بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تاکید کرده بود.

 

ارسال نظر

 
1