خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی شاه محمود قریشی با وزیر امور خارجه سریلانکا
کد خبر :543014408

16:21 1399/11/18


برچسب ها : پاکستان و سریلانکا, دانش گوناوردنا, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه سریلانکا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با دانش گوناوردنا وزیر امور خارجه سریلانکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با دانش گوناوردنا وزیر امور خارجه سریلانکا به صورت تلفنی گفتگو کرد. طی این مکالمه تلفنی دو طرف برای افزایش حجم تجارت و همکاری های دو جانبه توافق کردند.

روابط پاکستان و سریلانکا دوستانه بوده و دو طرف برای افزایش روابط متقابل در حال تلاش هستند. سریلانکا یکی از اعضای مهم اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا بوده و این کشور برای همسایگان خود نیز اهمیت بالایی دارد. همچنین این کشور بالاترین میزان باسوادی را در بین کشورهای منطقه دارد.

 پاکستان و سریلانکا مواضع مشترکی در موضوعات مهم منطقه ای و جهانی دارند. این دو کشور در سختی ها در کنار یکدیگر بودند و لازم به ذکر است که تیم کریکت سریلانکا در زمان هایی که تنش ها در پاکستان افزایش یافت نیز به این کشور سفر کرده است.

اگر چه پاکستان و سریلانکا در زمینه های دفاعی، فرهنگ و ورزش روابط دیرینه دارند اما در بخش تجارت هنوز اقدامات خاصی انجام نشده و و از آنجایی که روابط چین با سریلانکا افزایش یافته است، فرصت خوبی برای افزایش همکاری های اقتصادی با سریلانکا برای پاکستان به وجود آمده است.

با توجه به وضعیت کنونی لازم است دو طرف همکاری های تجاری، میزان سرمایه گذاری و حجم مبادلات تجاری را افزایش دهند که می تواند موجب افزایش صادرات پاکستان شود.

ارسال نظر

 
1