خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی روسای مجالس پاکستان و ایران در خصوص اوضاع کشمیر
کد خبر :2005615812

09:09 1398/05/20


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و ایران, جامو و کشمیر, دکتر علی لاریجانی, مجلس شورای اسلامی, مجلس ملی پاکستان,

اسد قیصر و علی لاریجانی روسای مجالس پاکستان و ایران در خصوص موضوعات منطقه از جمله موضوع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز اسد قیصر و علی لاریجانی روسای مجالس پاکستان و ایران در خصوص موضوعات منطقه از جمله موضوع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان به منظور رایزنی های دیپلماسی با کشورهای خارجی، در تماس با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به گفتگو در خصوص اوضاع کشمیر پرداخت، دو طرف در این گفتگو بر تشکیل برنامه مشترک اجرایی در نهادهای بین المللی تاکید کردند.

اسد قیصر در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اقدامات هند در کشمیر و جدیدترین اخبار مربوط به وضعیت کشمیر اظهار داشت: دولت هند در اقدامی یک جانبه با تغییر قانون اساسی خود، رتبه ویژه منطقه کشمیر را پایان داده است و این موضوع باید در نشست آینده روسای مجالس مطرح و بررسی گردد.

وی افزود: دولت هند با ظلم و جنایت علیه مردم کشمیر، صدها تن از مردم بی گناه این منطقه را به قتل رسانده و با استفاده از سلاح های ساچمه ای نور چشمان بسیاری از جوانان کشمیری را از آنان گرفته است، جنایت های هند جنبش آزادی کشمیر را متوقف نخواهد کرد.

اسد قیصر ابراز داشت: ایران و کشمیر دارای روابط دیرینه بر اساس مشترکات فرهنگی، زبانی و مذهبی با یکدیگر هستند و رهبران جمهوری اسلامی ایران همواره از حق خودمختاری منطقه کشمیر حمایت نموده اند و اکنون نیز امیدواریم جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی نیز از این موضوع حمایت نماید.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز در این گفتگو با بیان اینکه پاکستان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران است گفت: ما اوضاع کشمیر را به صورت کامل تحت نظر داریم و هند باید بداند گزینه نظامی راه حل بحران کشمیر نیست و موضوع کشمیر باید بر اساس بیانیه ها و قطعنامه های سازمان ملل حل و فصل گردد.

وی افزود:موضع رهبر انقلاب اسلامی در خصوص موضوع کشمیر بسیار روشن و واضح است، تهران مردم کشمیر را در این برهه حساس و مشکل تنها نخواهد گذاشت و آماده میانجیگری برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه کشمیر است.

ارسال نظر

 
1