خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی رئیس پارلمان پاکستان با رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه
کد خبر :1532342815

10:12 1398/05/19


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و ترکیه, رئیس پارلمان پاکستان, مجلس ملی پاکستان, مجلس ملی کبیر ترکیه, مصطفی شنتوپ,

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در گفتگوی تلفنی با مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه، در خصوص اوضاع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در گفتگوی تلفنی با مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه،  در خصوص اوضاع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده دو طرف در این گفتگوی تلفنی موضوعات مختلف مربوط به مسئله کشمیر و پایان دادن حق خودمختاری این منطقه توسط دولت هند را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان با اشاره به لغو مواد 35 ای و 370 قانون اساسی توسط دهلی نو اظهار داشت: لغو این دو مواد از قانون یک فریب و کلاهبرداری تاریخی است که دولت هند با مردم منطقه کشمیر انجام داد.

وی در ادامه از اقدامات دولت هند در منطقه کشمیر، اعلام حکومت نظامی در این منطقه و سرکوب معترضان کشمیری توسط نیروهای ارتش و پلیس هند همتای ترکیه ای خود را آگاه نمود و گفت: دولت هند علاوه بر این رهبران آزادی خواه کشمیر و وزرای ارشد سابق منطقه کشمیر را بازداشت خانگی و تمامی سرویس های اینترنت و شبکه های تلفن همراه را نیز مسدود نموده است، اقدامات دولت هند در منطقه جامو و کشمیر و نقض پیمان آتش بس در خطوط مرزی مشترک، باعث تشویش امنیت عمومی منطقه خواهد شد.

وی افزود: نیروهای مرزبانی هند،  ساکنان بی گناه و مظلوم مناطق مرزی پاکستان را به وسیله بمب های خوشه ای هدف قرار دادند که در نتیجه آن تعدادی از اهالی مناطق مرزی اعم از زن و کودک جان باخته و یا زخمی شده اند.

مصطفی شنتوب رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با اعلام این موضوع که بیانیه ای در پارلمان ترکیه در حمایت از مردم کشمیر به امضاء خواهد رسید، اظهار داشت: ما در حال رصد اوضاع کشمیر و تازه ترین اخبار این منطقه هستیم، مردم، اعضای مجلس ملی و پیش از همه رئیس جمهور ترکیه نگران اوضاع کشمیر هستند.

وی با ابراز اینکه ترکیه حمایت های خود از پاکستان و مردم مظلوم منطقه کشمیر را ادامه خواهد داد افزود: هند در حال سلب حقوق اولیه مردم کشمیر است و اقدام اخیر دولت هند در منطقه کشمیر هیچگونه وجهه قانونی ندارد.

وی در ادامه با تقدیر از بیانیه اخیر سازمان همکاری اسلامی(OIC) درباره اوضاع کشمیر و حمایت همه جانبه از مواضع پاکستان در خصوص کشمیر گفت: ترکیه نیز از مواضع پاکستان در خصوص موضوع کشمیر مبنی بر حل این بحران بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد حمایت خواهد نمود.

لازم به ذکر است اسد قیصر علاوه بر این با همتای مالزیایی خود نیز در خصوص مسئله کشمیر و آخرین وضعیت آن به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ارسال نظر

 
1