خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی رئیس شورای اروپا با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :2136126690

10:21 1400/12/17


برچسب ها : انفجار پیشاور, پاکستان و اروپا, تماس تلفنی, رئیس شورای اروپا, عمران خان, گفتگوی تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

رئیس شورای اروپا در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر پاکستان پیام تسلیت و همبستگی خود در خصوص حادثه تروریستی پیشاور را به وی ابلاغ نمود.


اسلام­آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس شورای اروپا در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر پاکستان پیام تسلیت و همبستگی خود در خصوص حادثه تروریستی پیشاور را به وی ابلاغ نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، چارلز میشل رئیس شورای اروپا روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، عمران خان در این گفتگوی تلفنی با اظهار نظر در خصوص تحولات اوکراین مراتب ابراز نگرانی شدید خود در خصوص تداوم مناقشه نظامی در این کشور را اعلام داشت و تاکید نمود تداوم تنش در اوکراین تاثیرات منفی برای منطقه و جهان در پی خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه موضع منطقی پاکستان همواره بر این نکته تاکید داشته است که اسلام آباد تنها شریک صلح خواهد بود بر لزوم آتش بس، کاهش تنش ها و امدادرسانی به شهروندان اوکراینی تاکید ورزید.

عمران خان گفت: پاکستان دارای مناسبات دوستانه با روسیه و اوکراین و روابط نزدیک با این دو کشور است. وی ابراز امیدواری نمود این تنازع از طریق گفتگو و راهکارهای دیپلماتیک حل و فصل گردد.

دو طرف در ادامه این رایزنی در موضعی مشترک اعلام داشتند کشورهایی همچون پاکستان می توانند در این زمینه میانجیگری نموده و برای کاهش تنش میان دو کشور تلاش نمایند.

دو طرف علاوه بر این نسبت به تداوم روابط و رایزنی ها برای تقویت اهداف دوجانبه توافق نمودند.

نخست وزیر پاکستان با تشریح اهمیت روابط با اتحادیه اروپا برای دولت اسلام آباد افزود: بی صبرانه منتظر سفر به بروکسل برای دیدار با مقامات اتحادیه اروپا هستم.

وی در پایان از چارلز میشل رئیس شورای اروپا برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1