خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیران هند و پاکستان
کد خبر :528266117

11:22 1398/05/30


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, ترامپ, عمران خان, نریندرا مودی, هند, کشمیر,

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی گفتگوی تلفنی با عمران خان و نریندرا مودی نخست وزیران کشور های پاکستان و هند، خواستار انجام اقداماتی از جانب دو طرف برای کاهش شدت تنش های مابین دو کشور در خصوص منطقه بحث بر انگیز کشمیر شد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی گفتگوی تلفنی با عمران خان و نریندرا مودی نخست وزیران کشور های پاکستان و هند، خواستار انجام اقداماتی از جانب دو طرف برای کاهش شدت تنش های مابین دو کشور در خصوص منطقه بحث بر انگیز کشمیر شد.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته با اشاره به این موضوع ابراز داشت: ترامپ شب سه شنبه ساعت 10 شب به وقت محلی اسلام آباد با عمران خان گفتگو کرد. وی افزود، عمران خان طی این تماس تلفنی، هدف نریندرا مودی از اقدام یکجانبه در مورد کشمیر را خاتمه استقلال این منطقه، تقسیم آن به دو منطقه فدرالی و تبدیل اکثریت مسلمانان به اقلیت خواند و افزود، هرچه زودتر حکومت نظامی اعمال شده در کشمیر خاتمه یابد، کارشناسان سازمان ملل به منطقه فرستاده شوند و هرچه زودتر راه حلی برای خروج از این بحران انتخاب شود.
شاه محمود قریشی در ادامه بیانات خود، گفت: ترامپ باید در حمایت از تعهدات دولت هند با سازمان های جهانی، نقش خود را ایفا کند. ترامپ باوجود انکار مودی، در تلاش برای ایفای نقش میانجیگری است که پاکستان این عمل را تمجید می‌کند. اگر قدرتی می‌تواند بر هند تاثیر گذارد، آن آمریکا است. ما این موضوع را برای بررسی در شورای امنیت مطرح نموده ایم، اکنون برای استفاده از گزینه قانونی تصمیم منطقی گرفته ایم و درصورتیکه ما توانایی مراجعه به دادگاه بین المللی را داریم، پس خواهیم رفت.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ پس از گفتگوی تلفنی با نخست وزیران کشورهای هند و پاکستان، در پیام تویتری نوشت: "با دو دوست خود، عمران خان نخست وزیر پاکستان و نریندرا مودی نخست وزیر هند در مورد تجارت و مشارکت استراتژیکی و همچنین در رابطه با موضوع مهمی چون کاهش تنش میان دهلی نو و اسلام آباد گفتگو کرده ایم. هرچند که وضعیت بسیار نگران کننده است، اما گفتگوی خوبی بود."

ارسال نظر

 
1