خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی امیر جماعت اسلامی پاکستان با وزیر امور خارجه دولت موقت افغانستان / امیر خان متقی: نیازی نیست کسی نگران باشد
کد خبر :847032605

13:47 1400/09/29


برچسب ها : امیر جماعت اسلامی, امیر خان متقی, پاکستان و افغانستان, جماعت اسلامی پاکستان, روابط دوجانبه, سراج الحق, وزیر امور خارجه افغانستان,

سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان طی تماس تلفنی با امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان در زمینه همکاری متقبال و امور مرتبط به دوطرف گفتگو کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان طی تماس تلفنی با امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان در زمینه همکاری متقبال و امور مرتبط به دوطرف گفتگو کرده است.

امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان در این بین با ستودن برگزاری نشست شورای وزرای خارجه در پاکستان، عملکرد مثبت جماعت اسلامی پاکستان در قبال افغانستان را نیز مورد ستایش قرار داد.

سراج الحق طی گفتگو با وزیر امور خارجه افغانستان، متعهد به انجام هرگونه همکاری ممکن از سوی مردم و حزب جماعت اسلامی، شد.

 

شایان ذکر است امیر خان متقی وزیر امور خارجه دولت موقت افغانستان طی گفتگو با اصحاب رسانه اظهار داشت: امن و صلح در افغانستان دلیل بر حمایت مردمی از ما است، از 40 سال گذشته تنها یک دولت بر افغانستان حاکم بود، ما قدرت همه آنها را شکستیم، ما داعش را کنترل کردیم و دیگر گروه ها نیز مجاز به استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشور ها نیستند. ما مقابل جهان متعهد می شویم که هرگروهی که میخواهد باشد، ما به هیچ کس اجازه سوء استفاده از سرزمین افغانستان علیه دیگر کشور ها را نمی دهیم، مردم ما در کنار ما هستند و ما به کمک آنها کل افغانستان را می توانیم کنترل کنیم و ما این را اثبات نیز کرده ایم، درحالیکه اینجا به همراه ناتو و آمریکا، نظامیان 50 کشور حضور داشتند، اما با این وجود نیز در افغانستان امنیتی وجود نداشت.

وی افزود: داعش یا گروه دیگری نمی توانند کاری کنند، زیرا مردم افغانستان خواهان صلح هستند، سیاست امروز ما یک سیاست متعادل است، ما متمایل به یک سمت خاصی نیستیم بلکه با همه کشورهای مسلمان و سایر کشورهای دوست روابط خوبی داریم، با پاکستان نیز روابط خوبی داریم. ما می خواهیم به نفع یا ضرر کشور دیگری کار نکنیم بلکه تنها به دنبال حفظ منافع خود هستیم، درحال حاضر در افغانستان هیچگونه جنگ زمینی وجود ندارد، مردم خوشحال هستند، این جنگی است که تنها رسانه نشان می دهد، مردم افغانستان از 40 سال گذشته نگران بودند، برخی از کشور ها به ما حسادت می کنند.

وزیر امور خارجه افغانستان با بیان اینکه آمریکا زندگی را برای طالبان افغانستان سخت کرده است، افزود: به حقوق بشر افغان ها در گوانتانامو، بگرام و جاهای دیگر خاتمه بخشیده است، نگرش آمریکا این بود که آنها باید بمیرند، درحالیکه امروز ما از همان افراد محافظت می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تحریک طالبان پاکستان خاطر نشان ساخت که هیچ حزب یا گروهی اجازه نخواهد داشت از خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگری استفاده کند، افغانستان دیگر آن کشور سابق نیست، ما از حقوق بشر محافظت می کنیم. اسلام اجازه اقدام علیه کسی را نمی دهد، نیازی نیست کسی نگران باشد، ما افراد متعهدی هستیم، به وعده خود عمل خواهیم کرد. امیر خان متقی اظهار داشت که در افغانستان خشکسالی است و خطر تاثیرات منفی آن وجود دارد.

ارسال نظر

 
1