خبر فوری

 
 
گفتگو مطبوعاتی مشترک شاه محمود قریشی و یوسف الدبی
کد خبر :728085781

15:33 1400/08/21


برچسب ها : سازمان همکاری اسلامی, شاه محمود قریشی, فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در جامو و کشمیر, وزیر امور خارجه پاکستان, کنفرانس مطبوعاتی,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به همراه یوسف الدبی فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در جامو و کشمیر در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به همراه یوسف الدبی فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در جامو و کشمیر در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.

شاه محمود قریشی از جامعه جهانی خواسته است تا نقش خود را در توقف نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی ایفا کند و از کشمیری های مظلوم در برابر ظلم و ستم نیروهای اشغالگر هند محافظت کند.

شاه محمود قریشی گفت : تهاجم و بربریت مداوم هند در جامو و کشمیر اشغالی بیش از 900 میلیون دلار به اقتصاد کشمیری ها خسارت وارد کرده است. امروز کشمیری‌ها رنج می‌برند، قبلاً چنین اتفاقی نیفتاده است، کشمیری‌ها از دولت دهلی متنفرند، اقدامات هند این فاصله‌ها را افزایش داده است. سفر فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی به افزایش صدای کشمیری های بی گناه در مجامع بزرگ جهان کمک خواهد کرد.

وی افزود : نشست بعدی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد ابزاری برای تقویت صدای مردم کشمیر خواهد بود. وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسفند در اسلام آباد دیدار خواهند کرد.

یوسف الدبی گفت : هدف از این سفر مشاهده واقعیت زمینی مشکلات بشردوستانه در جامو و کشمیر اشغالی است. به وضعیت کشمیر در عمل نگاه کنید، نگاهی به آن بیندازید تا مشخص شود چه بر سر مردم آنجا آمده است. گزارش نهایی در این زمینه در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسفند ماه سال آینده ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1