خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کانادا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1031584791

17:09 1400/06/28


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و کانادا, روند صلح افغانستان, گسترش همکاری, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه کانادا,

مارک گارنیو وزیر امور خارجه کانادا روز شنبه طی تماس تلفنی با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود گفتگو کرد


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مارک گارنیو وزیر امور خارجه کانادا روز شنبه طی تماس تلفنی با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود گفتگو کرد.

طبق جزئیات بیشتر، طرفین در این دیدار در مورد روابط دوجانبه و وضعیت افغانستان به گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو گفت: افغانستان باثبات و امن نه تنها برای پاکستان بلکه برای کل منطقه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، وی همچنین همتای کانادایی خود را در جریان جزئیات سفرش به چهار کشور برای تدوین استراتژی اجماع در مورد افغانستان قرار داد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حل سیاسی مسائل افغانستان با تکیه بر اکثریت گفت: صلح در این کشور برای گسترش ثبات و توسعه در منطقه ضروری است، وی از جامعه بین المللی  خواست تا در جهت ارائه کمک های اقتصادی و بشر دوستانه به افغانستان پیش قدم شوند.

وی ادامه داد: پاکستان در حال کمک بشر دوستانه به افغانستان از راه های زمینی و هوایی است او همچنین همتای خود را از ضرورت افتتاح کریدور بشر دوستانه برای ارسال کالا های امدادی به افغانستان اگاه کرد.

وی افزود: جامعه بین المللی نباید کشور های که مدت هاست میزبان میلیون ها مهاجر افغان بودند را نادید بگیرد.

وزیر امور خارجه کانادا ضمن قدردانی از تلاش های پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان از رهبری پاکستان به ویژه وزیر امور خارجه این کشور به دلیل حمایت از تخلیه شهروندان کانادایی از کابل تشکر کرد، وزیر امور خارجه پاکستان به همتای کانادایی خود اطمینان داد پاکستان متعهد به ادامه کمک های خود در روند خروج اتباع از افغانستان است.

وزرای خارجه با ابراز رضایت از ماهیت روابط دوجانبه بر لزوم تعهد خود در تقویت بیشتر روابط طرفین تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1