خبر فوری

 
 
گشایش گذرگاه مرزی پاکستان برای انجام مبادلات تجاری با ایران
کد خبر :308330282

16:21 1399/02/25


برچسب ها : پاکستان و ایران, مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه, وزارت کشور پاکستان, ویروس کرونا,

با حکم وزارت کشور پاکستان گذرگاه مرزی میرجاوه به منظور انجام معادلات تجاری و ورود کامیون های ایرانی به داخل خاک پاکستان بازگشایی شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| با حکم وزارت کشور پاکستان گذرگاه مرزی میرجاوه به منظور انجام معادلات تجاری و ورود کامیون های ایرانی به داخل خاک پاکستان بازگشایی شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از رایزنی مقامات دو طرف در خصوص بازگشایی گذرگاه های مرزی وزارت کشور پاکستان دستور بازگشایی گذرگاه های مرزی مشترک خود با ایران را داد.

طبق این حکم گذرگاه های مرزی به صورت سه روز در هفته و در روزهای زوج از ساعت 8 الی 14 برای ورود روزانه 75 دستگاه تریلر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی خواهد شد.

لازم به ذکر است در پی شیوع ویروس کرونا در ایران گذرگاه مرزی مشترک پاکستان و ایران از دو ماه گذشته مسدود است که این امر منجر به متوقف شدن صدها دستگاه کامیون و تریلر ایرانی در پشت مرزهای پاکستان و همچنین کاهش شدید ذخایر مواد غذایی در نقاط مختلف ایالت بلوچستان شده است.

بازگشایی گذرگاه های مرزی و آغاز روند ورود محموله های کالا از مبدا ایران به پاکستان، شادی وصف ناپذیری را در قلب و چهره های مردمان مناطق مختلف ایالت بلوچستان پدید آورده است، اما مردم این ایالت خواستار آغاز روند ارسال کالا از پاکستان به ایران جهت کمک به بازرگانان و تاجران پاکستانی شده اند.

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک در این باره اظهار داشت: بر اساس تصمیم امروز مدیران گمرک میرجاوه و مدیران مرزی تفتان پاکستان، این مرز در روز‌های زوج از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ فعال خواهد بود و در دو بخش گمرک و بازارچه ۷۵ کامیون کالای صادراتی ایران را پذیرش می‌کند.

وی افزود: این تصمیم از امروز عملیاتی شده است و اولویت با کامیون‌های متوقف و کالا‌هایی است که از اسفندماه برای ورود به پاکستان اقدامات قانونی را انجام داده اند.

لطیفی تاکید کرد: از آنجا که بیش از ۶۰۰ دستگاه کامیون منتظر انتقال کالا‌های خود به مقاصد شان در کشور پاکستان هستند و در صورت ادامه روند پذیرش کالا از سوی پاکستانی‌ها در سه روز در هفته و این تعداد، نزدیک به سه هفته زمان لازم است تا این تعداد کامیون‌ها از مرز عبور کنند، بر همین اساس از تجار و مسئولان مرتبط با تجارت خارجی درخواست داریم برای جلوگیری از توقف کامیون‌ها در این مرز، صادرات کالا‌های جدید را به بعد از این تاریخ موکول کنند.

ارسال نظر

 
1