خبر فوری

 
 
گسترش و روابط تجاری پاکستان و عربستان و سفر مقام های ارشد عربستان به پاکستان
کد خبر :163201973

20:28 1397/07/23


برچسب ها : پاکستان, تجارت, حکام, روابط, سعودی, سفر, عربستان,

ریاض : دور جدید روابط تجاری عربستان و پاکستان، استحکام بخشیدن به روابط دو جانبه


 

گسترش و روابط تجاری پاکستان و عربستان و سفر مقام های ارشد عربستان به پاکستان  

 

 

ریاض : دور جدید روابط تجاری عربستان و پاکستان، استحکام بخشیدن به روابط دو جانبه

 

 

به گزارش راز نیوز به نقل از اردو پواینت معاون کل بخش تجارت پاکستان محمد یونس دهاگا اظهار داشت گروه مقام های ارشد عربستان روز ۱۸ اکتوبر به پاکستان خواهند آمد روابط دوجانبه عربستان سعودی و پاکستان همیشه برادرانه بوده است۔ در فراز و نشیب های سخت این دو کشور به یک دیگر کمک کرده اند و کمک های سفارتی و اخلاقی را به یک دیگر ارائه داده اند۔ عربستان سعودی در تنش های میان هند و پاکستان همیشه از پاکستان حمایت کرده است۔

 

در حال حاضر پاکستان از لحاظ معیشتی با مشکلات زیادی مواجه است

نا گفته نماند که حکومت فعلی با مشکلاتی زیادی روبروست لذا برای رفع مشکلات خود باری دیگر از دوست صمیمی خود عربستان درخواست کمک کرده است۔ همچنین از جانب دیگر عربستان هم باری دیگر برای رفع مشکلات پاکستان اقداماتی را میخواهد انجام بدهد۔

 

 

در این زمینه  معاون کل بخش تجارت پاکستان محمد یونس دهاگا اظهار داشت که مقام های ارشد عربستان سعودی و تجار بزرگ عربستان روز ۱۸ اکتوبر به پاکستان خواهند آمد

 

 

در این سفر حکام سعودی در باره شراکت داری در زمینه های تجارت و دیگر به گفتگو خواهند پرداخت۔ در گفتگو ها درباره افزایش روابط تجاری در خصوص صنعت نفت،کشاورزی،پارچه،و مواد شیمیایی و افزایش سرمایه گذاری تجارعربستان سعودی گفتگو خواهد شد۔

 

 

نا گفته نماند که درحال حاضر حکام پاکستان به حکام عربستان پیشنهادات سرمایه گذاری آزادانه و در زمینه تجارت ارائه داده بودند ۔

 

 

حکام سعودی بعد از فکر کردن  این پیشنهادها را پذیرفته اند و برای عملی کردن این پیشنهادات میخواهند مذاکرات را در این امینه  انجام دهند۔

 

 

به گفته محمد یونس دهاگا حکومت پاکستان قبل از قرار داد ایف تی ای به عربستان سعودی پیشنهاد امضاء بر قرار داد های  تجارت اولویتی را ارائه داده بود۔ هدف از این پیشنهادها افزایش روابط دو جانبه بین عربستان و پاکستان بود۔

 

ناگفته نماند که عربستان سعودی و پاکستان برای گسترش روابط تجاری تصمیم به کاهش تعرفه را خواهان میباشند۔

 

 

معاون دبیر کل تجارت پاکستان محمد یونس دهاگا افزود در حال حاضر پاکستان با  شرائط سختی  در زمینه معیشتی و زمینه  های مختلف دیگر مواجه است ولی امید است که در سال جاری به اهداف کلی خود خواهیم رسید۔ چون تا در زمینه صادرات سرمایه گذاری نشود پیشرفت پاکستان امکان پذیر نمیباشد

ارسال نظر

 
1