خبر فوری

 
گسترش همکاری های دفاعی محور گفتگوی وزرای دفاع پاکستان و تاجیکستان در اسلام آباد
کد خبر :677230041

18:05 1402/04/13


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و تاجیکستان, خواجه محمد آصف, روابط دوجانبه, همکاری دفاعی, همکاری دوجانبه, وزیر دفاع پاکستان, وزیر دفاع تاجیکستان,

شیر علی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان در رأس هیئتی طی سفر به اسلام آباد با خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شیر علی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان در رأس هیئتی طی سفر به اسلام آباد با خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست هر دو طرف ضمن بررسی روابط دوجانبه و نگرانی های مشترک، بر لزوم گسترش روابط و همکاری میان پاکستان و تاجیکستان در زمینه های مختلف دفاعی تاکید و تصریح کردند.

در همین حال، خواجه محمد آصف ضمن استقبال از هیئت میهمان، برای رهبری نظامی و سیاسی تاجیکستان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد و گفت: پاکستان و تاجیکستان به عنوان همسایگان افغانستان با چالش و تهدیدهای امنیتی مشابهی روبرو هستند.

وی بر حل مسالمت آمیز مسائل مختلف در منطقه اشاره کرد و از تلاش های تاجیکستان برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه تقدیر و تشکر به عمل آورد و افزود: پاکستان به حمایت های خود از نیروهای مسلح تاجیکستان در راستای افزایش قابلیت های اطلاعاتی و تبادل تخصص و مهارت های فنی، ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع پاکستان در خصوص کریدور اقتصادی چین-پاکستان بیان کرد: پروژه سی پیک با اتصال بندر گوادر به شهر کاشغر و مرغاب، فرصت های جدید و منحصر به فردی را جهت گسترش روابط در منطقه پدید می آورد.

در پایان این گفتگو، شیر علی میرزا بر تعهد خود نسبت به گسترش روابط و همکاری دوجانبه میان تاجیکستان و پاکستان تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1