خبر فوری

 
 
گسترش موج باج‌گیری و حملات تروریستی در شهر پیشاور پاکستان
کد خبر :1849932459

11:27 1401/07/20


برچسب ها : انفجار نارنجک, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس پیشاور, پلیس خیبر پختون خوا, پیشاور, حملات تروریستی,

گزارش‌های منتشر شده از ایالت خیبر پختون خوا حاکی از افزایش مجدد پرونده‌های زورگیری و حملات تروریستی به ویژه حمله نارنجکی به منازل در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا است که موجی از خوف و هراس در بین اهالی این شهر را به وجود آورده است.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| گزارش‌های منتشر شده از ایالت خیبر پختون خوا حاکی از افزایش مجدد پرونده‌های زورگیری و حملات تروریستی به ویژه حمله نارنجکی به منازل در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختون خوا است که موجی از خوف و هراس در بین اهالی این شهر را به وجود آورده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ارسال پیام‌های باج‌گیری به درب منازل مردم و به دنبال آن وقوع حملات تروریستی به منازلی که از این امر امتناع می‌ورزند طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است، گسترش وسیع این اقدامات غیر قانونی در شهر پیشاور عملکرد نهادهای امنیتی و سازمان‌های حافظ امنیت را خدشه دار کرده است.

به گفته منابع محلی، افراد مسلح ناشناس روز گذشته منزل یک شهروند پاکستانی واقع در محله حاجی خیل منطقه تهکال را به وسیله نارنجک هدف قرار داده و سپس اقدام به تیراندازی نمودند، انفجار نارنجک خسارت جزئی به منزل مسکونی وارد آورد و خوشبختانه هیچ تلفات جانی در پی نداشت.

رضا محمد شاکی پرونده حمله تروریستی مذکور در اظهارات خود به پلیس گفت: من در منزل خود در خواب به سر می‌بردم که ناگهان افرادی ناشناس اقدام به تیراندازی به سمت منزل نمودند و پس از آن نارنجکی را به سمت پشت بام منزل پرتاب کردند، در اثر انفجار نارنجک مذکور خسارت‌های جزئی به درب اصلی و دیوارهای منزل وارد آمد.

بلافاصله پس از این انفجار نیروهای پلیس با حضور در محل انفجار منطقه را به محاصره خود درآورده و عملیات جستجو را آغاز نمودند، اما تاکنون هیچ فردی در این رابطه بازداشت نشد. پلیس همچنین تصاویر دوربین‌های مداربسته منطقه را دریافت کرده و پرونده‌ای علیه افراد ناشناس تشکیل داده است.

پیش از این نیز افراد ناشناس منزل فردی به نام جنت شاه واقع در فاز یک منطقه حیات آباد پیشاور را به وسیله نارنجک هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه تن به نام‌های وسیم، جهانزیب و ... زخمی شدند.

همچنین بمب موجود در یک کیف مشکوک که فردی به نام حاجی صابر آن را در فاز دو منطقه حیات آباد یافته بود پس از آنکه در بوته‌های نزدیک رها شد منفجر گردید.

به دنبال گسترش موج انفجارهای مشکوک توسط افراد مسلح ناشناس، اهالی پیشاور خواستار انجام اقدامات فوری از سوی پلیس و تشدید تدابیر امنیتی برای جلوگیری از این‌گونه فعالیت‌های تروریستی شدند.

ارسال نظر

 
1