خبر فوری

 
گسترش روابط اسرائیل با کشور های اسلامی
کد خبر :1935980249

21:58 1397/11/01


برچسب ها : اسرائیل, اسلامی, دیدار, رژیم, روابط, غاصب, نخست وزیر, کشور,

اسرائیل در حال افزایش روابط با کشور های اسلامی می باشد نخست وزیررژیم صهیونیستی بہ کشور چات رسید و با رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد۔


 

گسترش روابط اسرائیل با کشور های اسلامی

 

اسرائیل در حال افزایش روابط با کشور های اسلامی می باشد نخست وزیررژیم صهیونیستی بہ کشور چات رسید و با رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد۔

 

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری داو نخست وزیر رژیم صهیونستی بعد از گذشت پنج سال توانست روابط اسرائیل را با کشور چاد تجدید نماید۔

 

چاد یکی از کشور های اسلامی آفریقای در این روزها میزبان نخست وزیر رژیم صهیونیستی می باشد۔رئیس جمهور چاد ادریس دیبی بعد از گذشت پنج سال روابط این کشور را با رژیم صحیونستی آغاز نمود۔

 

نا گفته نماند که نخست وزیر رژیم صهیونستی این دوره را یک دوره تاریخی عنوان کرد و افزود این دوره نتیجه انقلاب های است که در کشور های عربی در حق اسرائیل برپا شده است و این انقلاب ادامه دارد۔

 

نخست وزیر اسرائیل قبل از سفر به کشور چاد در ضمن یک بیانیه اظهار داشت این دیدارها ادامه انقلابی است که در کشور های عربی در حق اسرائیل آغاز شده است و این انقلاب ادامه دارد۔

 

نتنیاهو اظهار داشت در روز های آینده شاهد خبر های بزرگی خواهیم بود و با کشورهای دیگری نیز روابط های سفارتی خود را شروع خواهیم کرد۔

 

نا گفته نماند که در بیانیه ای که از سوی دفتر نخست وزیر رژیم صهیونتی ایراد شده بود ادریس دیبی در ماه نوامبر دریرولیشم با نتن یاهو ملاقات کرده بود در این ملاقات در باره افزایش روابط دوجانبه، حفاظت مرزها و همکاری در زمنه های مختلف گفتگو صورت گرفته بود ۔

چاد یکی از کشورهای است که اخیر به سمت غرب روی آورده است همچنین ارتش این  کشور در نا آرامی های نیجیریه از علیه بوکوحرام خدمت رسانی کرده است و به همین علت به کشور های غربی نزدیک شده است۔

 

نا گفته نماند که سفر مقامات رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی و اسلامی اخیرا ابعاد علنی به خود گرفته اگر قبلا این سفرها و دیدارها مخفیانه انجام می شد اکنون این سفرها جلوی لنز دوربین‌ها انجام می شود.

 

اگر نگاهی به تاریخ مناسبات کشورهای عربی و اسرائیل بیاندازیم در می‌یابیم که هر گونه روابط با این رژیم از دید کشورهای عربی نه تنها گناهی نابخشودنی تلقی می‌شد بلکه  باید بهای گزافی را بابت این اقدام پرداخت می‌ کردند. هر کشوری که به اسرائیل نزدیک می شد ، کشورهای عربی و اسلامی برخورد شدیدی با آن می‌کردند. کشورها هم سعی می کردند که این خط قرمز را رعایت کنند و اگر کشوری از خط قرمز مورد نظر عبور می کرد بالتبع هزینه سنگینی باید بابت این اقدام پرداخت می کرد. نمونه تاریخی این مسئله مصر در دوران انور سادات است. وقتی که سادات رئیس جمهور اسبق مصر در سال 1970 به سرزمین های اشغالی سفر کرد، قاهره به خاطر این اقدام از اتحادیه عرب اخراج شد  و برخی از کشورها در اتحادیه عرب مانند سوریه، عراق، الجزایر و چند کشور دیگر تلاش کردند که جبهه پایداری عرب تشکیل دهند تا بتوانند در قبال اقدامات مصر و رژیم صهیونیستی اقدامات عملی انجام دهند.

 

به تدریج برخی از کشورهای عربی به سمت سازش با رژیم صهیونیستی تمایل پیدا کردند و  به دلیل فشارهایی که در سطح افکار عمومی داخلی و منطقه با آن مواجه هستند سعی می کنند که روابط خود با این رژیم را مخفی نگه دارند ولی هر از گاهی خبرهایی از دیدار و مناسبات اقتصادی این رژیم‌ها با اسرائیل به خارج درز پیدا می کرد که اکنون با سفر بنیامین نتانیاهو به مسقط پایتخت عمان این روابط شکل علنی به خود پیدا کرد.

 

 

 

ارسال نظر

 
1