خبر فوری

 
 
گزیده ای از سخنرانی عمران خان در باجور
کد خبر :495665197

19:33 1397/12/25


برچسب ها : افغانستان, ایران, باجور, پاکستان, خیبرپختون خوا, عمران خان, هند,

ایران بهترین همسایه و برادر برای پاکستان است. پاکستان هرگز کمک های ایران را در سال 1965 میلادی فراموش نخواهد کرد. با ایران روابط نزدیک داریم که در آینده این روابط گسترش پیدا خواهند کرد


 

به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی خود در جمع مردم باجور اعلام کرد: پس از 27 سال به منطقه باجور آمده ام. وی از سفر به این منطقه ابراز خوشحالی کرد.  پیش از این بارها خواهان سفر به این منطقه بودم اما موقعیت امنیتی اجازه سفر به این منطقه را از ما سلب کرد. در کتاب خود با موضوع باجور، عکس های از این منطقه زیبا چاپ کرده بودم.

وی در ادامه افزود: همچنین از نیروی هوایی پاکستان در مورد پاسخ کوبنده به  حملات هند تشکر کرد.منطقه باجور از سالها درگیر جنگ بوده است و بیشترین آسیب به این منطقه طی ده های گذشته وارد شده است.

پاکستان خواهان امنیت در منطقه آسیای جنوبی است. پاکستان همچنین از کشورهای همسایه انتظار همکاری در زمینه امنیت دارد. پاکستان خواهان پیشرفت اقتصادی در منطقه است به صورتی که جوانان پاکستان پیشرفت کنند. دولت خواهان رشد اقتصادی ملت است.

پاکستان هرگز خواهان جنگ در منطقه نیست. پیشنهاد مذاکرات پاکستان در زمینه امنیت به معنی ضعیف بودن پاکستان نیست، دشمنان پاکستان اگر چنین فکر می کنند سخت در اشتباه هستند؛ مردم خواهان امنیت هستند.

پاکستان بار دیگر پیشنهاد مذاکرات را به هند ارائه کرده است، پاکستان خواهان جایگزین جنگ با روابط تجاری بین دو کشور است هچینین دولت پاکستان اعتقاد دارد مسئله کشمیر با مذاکرات حل خواهد شد و جنگ نظامی هرگز مسائل کشمیر را حل نخواهد کرد.

رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی هند با مردم کشمیر اشغالی برای جامعه جهانی روشن است. عمران خان از اقدامات مردم کشمیر برای گرفتن حق آزادی خود ابراز خرسندی کرد و افزود: به علت انتخابات در هند 30 روز آینده برای پاکستان بسیار حساس است زیرا گروه سیاسی نریندر مودی نخست وزیر هند برای پیروزی در انتخابات امکان حمله نظامی به پاکستان را دارد به همین علت ارتش پاکستان در مرز هند در حال آماده باش قرار گرفته است. همچنین عمران خان از مردم باجور خواست تا در زمینه امنیت مرزهای پاکستان در 30 روز آینده در حال آماده باش باشند.

وی در ادامه اعلام کرد به زودی شبکه اینترنیت در باجور شروع به کار خواهد کرد. جوانان و مردم منطقه باجور می توانند از اینترنت استفاده کنند.

3 درصد از جایزه کمیته مالی به ایالت های پنجاب و خیبر پختون خواه مختص مناطق جنگ زده در باجور خواهد شد. عمران خان از ایالت های سند و بلوچستان خواستار همکاری در این زمینه شد. مردم پاکستان باید به مردم عقب مانده باجور کمک کنند تا وضعیت این منطقه بهبود یابد. اگر اوضاع به همین نحو ادامه یابد امکان دارد دشمنان پاکستان بار دیگر در این منطقه نفوذ کرده و فکر جوانان این منطقه را علیه پاکستان شستشو داده و همین جوانان را علیه پاکستان استفاده کنند. در این صورت برای بار دیگر در این منطقه مجبور به عملیات نظامی خواهیم بود.

اکنون پاکستان به علت پولشویی دولت مردان سابق در بدترین فشار اقتصادی قرار دارد. دولت های دهه گذشته پاکستان تمام موسسات و اقتصاد پاکستان را به مرز ورشکستگی رسانند. برای بهتر شدن اوضاع پاکستان حاضریم هر کاری انجام دهیم حتی اگر لازم شود با نریندر مودی هم آماده مذاکرات هستیم.

مردم افغانستان برادران ما هستند. همچنین ایران بهترین همسایه و برادر پاکستان است. پاکستان هرگز کمک های ایران را در سال 1965 میلادی فراموش نخواهد کرد. با ایران روابط نزدیک داریم که در آینده این روابط گسترش پیدا خواهند کرد.

عمران خان افزود کسانی که فساد مالی انجام داده اند بخشیده نخواهند شد. هرگز با کسانی که پول بیت المال پاکستان را به خارج از کشور پول شویی کردند کنار نخواهیم آمد و با این افراد به شدت برخورد خواهیم کرد. پاکستان ضربه شدیدی با قانون مصونیت دولت مردان سابق (NRO) در دهه های گذشته خورده است. دیگر نخواهیم گذاشت این قانون سیاه بار دیگر به تصویب برسد. افراد سیاسی زیادی که پرونده پولشوی داشتند طبق این قانون از دست قانون فرار کردند. به همین علت قرض های پاکستان طی ده سال گذشته از شش هزار میلیاد دلار به 30 هزار میلیارد دلار رسید.

وی همچنین اعلام کرد به مرور زمان منطقه باجور پیشرفت خواهد کرد دولت برنامه های اقتصادی زیادی برای منطقه تصویب کرده است. امروز پاکستان توسط کشورهای خارجی در حال سرمایه گزاری است به همین علت در آینده نزدیک وضعیت اقتصادی پاکستان بهتر خواهد شد. اولویت دولت در زمینه آموزش و پرورش و بهداشت مردم پاکستان خواهد بود.

2 میلیارد روپیه برای جوانان منطقه با جور اختصاص داده شده است. که توسط این به جوانان قرض الحسنه  بدون سود داده خواهد شد. همچینین نیروگاه برق خورشیدی احداث خواهد شد. پردیس دانشگاه فاتا در شهر باجور و مهمند افتتاح خواهد شد. برنامه های ورزشی زیادی برای جوانان این منطقه در حال برنامه ریزی است. همچنین شهرک صنعتی کوچک احداث خواهیم کرد. مراکز آموزش هنرهای فنی برای کارگران ساده در این منطقه احداث خواهد شد.

ادغام منطقه آزاد فاتا با ایالت خیبر پختون خواه به مرور زمان انجام خواهد شد زیرا این 2 منطقه نظام مدیریت جداگانه داشته اند به همین علت برای مشاهده مدیریت یکسان کمی زمان بر است. همچنین به همه خانواده های منطقه باجور کارت هوشمند بهداشت با ارزش هفتصت و بیست هزار روپیه اعطا خواهد شد.

ارسال نظر

 
1