خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از پایگاه خبرگزاری جیو نیوز رئیس کمیته افراد گمشده جاوید اقبال امروز در جلسه سنای پاکستان از وضعیت پرونده های افراد گمشده در پاکستان گزارشی را ارائه داد و گفت:موضوع افراد گمشده را بی دلیل به داخل سیاست کشانده اند و آن را سیاسی جلوه داده اند تا کنون نیز هیچ دولتی در این باره به طور جدی پیگیر نبوده است.

رئیس اداره پاسخگویی ملی پاکستان،جاوید اقبال در جلسه کمیته حقوق بشر مجلس سنای پاکستان اظهار داشت:این کمیته پرونده 153 نفر را مورد بررسی قرار داد و تا جولای 2018 حدود 3462 نفر در مناطق مختلف پاکستان ربوده شده اند،وی گفت ما نمیتوانیم علیه اداره های امنیتی و اطلاعات پاکستان،اقدامی انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت در بیش از 200 پرونده وزارت دفاع وارد شده است و این وزارت میتواند علیه اداره های امنیتی پاکستان دست به اقدام مناسبی بزند.

وی گفت 2 نفر از فرزندان شخصیت ها گم شده اند که نام آنها نیز بلافاصله در لیست افراد گمشده درج گردید که بعدها مشخص شد این 2 نفر با رضایت خود برای جهاد به افغانستان رفته اند.

جاوید اقبال همچین اظهار داشت که موضوع افراد گمشده را بی دلیل به داخل سیاست کشانده اند و آن را سیاسی جلوه داده اند تا کنون نیز هیچ دولتی در این باره به طور جدی پیگیر نبوده است و حتی دولت محلی ایالت سند نیز سعی داشت  دفتر این کمیته را با بلدوزر تخریب نماید.من میخواهم که اکنون این پرونده ها توسط افراد دیگری بررسی گردد زیرا اداره پاسخگویی ملی،وظایف و ماموریت های دیگری را نیز بر  عهده دارد.

وی گفت کار ما پس از دادن شواهد و مدارک به دادگاه اتمام میابد؛اگر گزارش کمیته ما در ایبت آباد نیز منتشر میشد بسیاری از موضوعات شفاف سازی میگردید.

وی همچنین به پرونده افراد گمشده در ایالت بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت حدود 131 نفر در این ایالت ربوده شده اند.در آنجا بر اثر خصومت های شخصی نیز،افراد ربوده میشوند.

او گفت نام افرادی که به همراه حربیار مری و براهمداغ بگتی(از خائنان به پاکستان و تحت تعقیب پلیس) از پاکستان به لندن گریخته اند و افرای که هم اکنون در آمریکا به سر میبرند نیز در لیست افراد گمشده ثبت شده است.

وی گفت زمانی که کشور ضعیف گردد و کاسه گدایی به دست بگیرد،کشورهای همسایه نیز در امور داخلی آن دخالت خواهند کرد.ما از کشورهای نتوانستیم بپرسیم که در زندان های ننگرهار و پکتیا چند شهروند پاکستانی وجود دارند.زمانی که به جستجو پرداختیم مشخص شد که دولت افغانستان نیز بر این زندان ها کنترل ندارد.

ارسال نظر

 
1