خبر فوری

 
 
گزارش پنتاگون در رابطه با حضور آمریکا در افغانستان
کد خبر :2018687721

18:30 1397/10/12


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, طالبان, مذاکرات,

پنتاگون در پی انتشار گزارشی در رابطه با حضور نظامی آمریکا در افغانستان ابراز داشته است که ، هدف اصلی آمریکا در افغانستان حمایت از دولت آن علیه طالبان و برخی اهداف سیاسی دیگر است.


 

به گزارش راز نيوز به نقل از وویس آف آمریکا، پنتاگون در پی انتشار گزارشی در رابطه با حضور نظامی آمریکا در افغانستان ابراز داشته است که ، هدف اصلی آمریکا در افغانستان حمایت از دولت آن علیه طالبان و برخی اهداف سیاسی دیگر است.

در این گزارش آمده است که هرچند فشار نظامی بر طالبان برای پیشبرد ماموریت صلح افغانستان حائز اهمیت است، اما تنها فشار نظامی کافی نیست.
همچنین ناگفته نماند که، از دلایل برگزاری مذاکرات و فراهم سازی زمینه مذاکرات را به فتواهای علمای مختلف از کشور های گوناگون علیه اقدامات تروریستی و انتحاری طالبان دانست. گفتنی است فتواهای علمای مختلف موجب افزایش فشارهای مذهبی و اجتماعی بر طالبان شده است. احتمال دارد درصورت تسهیل امر اشتغال و فراهم کردن آن برای برخی از عناصر تروریستی طالبان، موجب جدایی این عناصر از طالبان و یا انجام ندادن اقدامات تروریستی آنها خواهد شد.

گزارش با اشاره به سرد بودن روابط ارتش پاکستان و افغانستان با یکدیگر گفته است : هرچند روابط دو طرف نسبت به قبل بهبود یافته است، اما پیشرفت قابل توجهی در این روابط قابل مشاهده نیست. ناگفته نماند که دلیل اصلی تنش میان ارتش دو کشور پاکستان و افغانستان، متهم کردن یکدیگر نسبت به موضوع پشتیبانی و حمایت از عناصر تروریستی برای انجام عملیات های تروریستی در دو کشور ذکر شده است.

ارسال نظر

 
1