خبر فوری

 
 
گزارش پارلمان اروپا در مورد عملکرد دو ساله جی اس پی پلاس پاکستان
کد خبر :173455635

19:34 1398/11/23


برچسب ها : آزادی بیان, پاکستان و اروپا, حقوق بشر,

پارلمان اروپا در مورد عملکرد دو ساله جی اس پی پلاس پاکستان گزارشی را منتشر کرده و در رابطه با برخی مسائل از جمله عدم آزادی بیان، عدم تصویب قانونی در حمایت از حقوق افراد ربوده شده و کارگران، ابراز نگرانی کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پارلمان اروپا طی انتشار گزارش عملکرد دو ساله GSPplus پاکستان، ابراز داشت که 71٪ درصد از صادرات پاکستان به اروپا را منسوجات تشکیل می‌دهند، دولت حزب PTI درحال انجام اقداماتی برای جلوگیری از قتل زنان و دختران با عنوان ″غیرت″ بوده و در تلاش برای از بین بردن تبعیض در مورد جنس سوم درحال بهسازی و اداره درست محیط است. پارلمان، دادگاه های ارتش را در ماه مارس 2019 توسعه نداد. دولت برای حمایت از حقوق افراد ربوده شده و کارگر، هیچگونه قانونی تصویب نکرده است. با توجه به مطرح شدن لایحه عدم خشونت در سال 2019 در پارلمان، تصویب نشد. وضعیت آزادی بیان در رسانه ها از سال 2018 رو به وخامت دارد، ابراز نظرات به بهانه امنیت ملی سرکوب می‌شوند، برای لغو ثبت نام سازمان های غیر دولتی بین المللی در پاکستان، روش گسترده و مبهمی به کار گرفته شد که این امر موجب نگرانی ما شده است.

براساس گزارش اروپا، انجام تحقیقات و اقدامات قانونی گسترده در خصوص تهدید، قتل و ربودن افرادی که در مورد افراد ربوده شده درحال فعالیت هستند، امری ضروری است، از طرفی هیچ ‌یک از دولت های ایالتی و فدرال گزارشی در مورد روند پیشرفت در چنین پرونده هایی را ارائه نکرده اند. سیستم حفاظت از حقوق کارگران در پاکستان ضعیف است.

ارسال نظر

 
1