خبر فوری

 
 
گزارش ناتو: پاکستان خواستار اشغال افغانستان به دست طالبان نیست
کد خبر :1739736257

14:30 1400/03/29


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, چین, روسیه, طالبان افغانستان, ناتو,

دانشکده دفاعی ناتو در رم طی بیانیه ای اظهار کرد : پاکستان خواستار اشغال افغانستان بدست طالبان نیست.


 

روم: به گزارش راز نیوز | دانشکده دفاعی ناتو در رم طی بیانیه ای اظهار کرد : پاکستان خواستار اشغال افغانستان بدست طالبان نیست. پاکستان ضمن وارد آوردن فشار به طالبان میخواهد که آنها یک توافق نامه رسمی جهت صلح در افغانستان را امضاء کنند اما بازی کن های خارجی مانند هند مخالف دولت موقت در افغانستان هستند. 
این گزارش 104 صفحه ای بخشی از گزارش دانشکده دفاعی ناتو مبنی بر بررسی موضوعات مختلف مربوط به افغانستان است که پس از اعلام آمریكا مبنی بر خروج نیروها از این كشور جنگ زده ، را روشن می سازد.
در گزارش آمده است که قدرت های منطقه توافق دارند که درگیری باید از طریق اقدامات سیاسی حل شود. بیشتر قدرت های منطقه بر این متفق اند که بخشی از قدرت افغانستان بین طالبان افغان نیز تقسیم شود درحالیکه به دنبال سلطه کامل طالبان بر افغانستان نیستند. 
پاکستان معتقد است که طالبان افغان از نقش مهمی ضمن اتحاد با گروه های سیاسی در افغانستان برخوردار است.  روسیه و اغلب چین نیز از تشکیل یک دولت جامع موقت به جای اشرف غنی که طالبان افغان در مدیریت آن نقش  بسیاری دارند، پشتیبانی می کنند.
* برای متعادل کردن گروه های غیر طالبان باید از کارگزارانی که در آنجا فعالیت میکنند استفاده شود. *  اگر منافع ایران هم محافظت شود، ممکن است از تصمیم تقسیم قدرت در افغانستان حمایت کند. اما هند از ترس اینکه طالبان کنترل افغانستان را در دست گیرد و نفوذ پاکستان در افغانستان افزایش یابد از دولت موقت حمایت نمیکند و آن آماده حمایت از دولت اشرف غنی طی همکاری نظامی نیز نیست.

 

ارسال نظر

 
1