خبر فوری

 
 
گزارش سازمان ملل درباره نقش مستقیم عربستان سعودی در قتل خاشقچی
کد خبر :1281538773

15:52 1397/11/19


برچسب ها : جمال خاشقجی, محمد بن سلمان,

سازمان ملل متحد با ارائه گزارشی در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، عربستان سعودی را به عنوان متهم ردیف اول این پرونده معرفی نمود.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، سازمان ملل متحد با ارائه گزارشی در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، عربستان سعودی را به عنوان متهم ردیف اول این پرونده معرفی نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، انیس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اعدام‌های فراقضایی و خودسرانه روز پنجشنبه ۱۸ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «مدارکی» در دست دارد که نشان می‌دهد «قتل» این روزنامه‌نگار منتقد سعودی «جنایتی وحشیانه» است که «به دست افراد دولت عربستان برنامه‌ریزی و اجرا شده است».

طبق گفته های گزارشگر ویژه سازمان ملل، عربستان سعودی همواره سعی نموده است در تحقیقات ترکیه در رابطه با این پرونده اخلال ایجاد نماید.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد دولت عربستان و سیاست های بن سلمان، در تاریخ 10 مهر ماه سال جاری به منظور انجام کاری اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه نمود و پس از آن بازنگشت.

دولت عربستان در ابتدا از قبول مراجعه این روزنامه نگار عربستانی به کنسولگری این کشور سر باز زده و قتل وی را مورد انکار قرار داد، اما با افزایش فشارهای بین المللی و فریاد افکار عمومی، دولت عربستان سعودی قتل این روزنامه نگار عربستانی را در کنسولگری این کشور تایید کرد، اما تاکنون از معرفی عاملان و مجازات آنها امتناع ورزیده و به سنگ اندازی در روند تحقیقات کشورها و سازمان های مختلف در این پرونده پرداخته است. 

ارسال نظر

 
1