خبر فوری

 
گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر در خصوص استفاده از برچسب خیانت برای سرکوب مخالفان سیاسی در پاکستان
کد خبر :344868890

16:06 1400/10/25


برچسب ها : ارتش پاکستان, دولت پاکستان, سازمان دیده بان حقوق بشر, سرکوب, هیئت حاکمه پاکستان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

سازمان دیده بان حقوق بشر(HRW) از نهادهای بین المللی حقوق بشر در گزارشی از اقدامات هیئت حاکمه نظامی پاکستانی برای سرکوب مخالفان سیاسی از طریق استفاده از عناوینی همچون خیانت و وطن فروشی پرده برداشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سازمان دیده بان حقوق بشر(HRW) از نهادهای بین المللی حقوق بشر در گزارشی از اقدامات هیئت حاکمه نظامی پاکستانی برای سرکوب مخالفان سیاسی از طریق استفاده از عناوینی همچون خیانت و وطن فروشی پرده برداشت.

طبق گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، مقامات پاکستان به منظور سرکوب مخالفان سیاسی خود به استفاده از قوانین مرتبط با خیانت و مقابله با تروریسم روی آورده اند و تمامی منتقدان اقدامات حکومت و ناقدان سیاست های هیئت حاکمه به طور ویژه ای تحت کنترل قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش مقامات پاکستانی طی سال 2021 میلادی به طور گسترده به سرکوب اصحاب رسانه و حامیان احزاب سیاسی اپوزیسیون پرداختند.

در بخش دیگر این گزارش با اشاره به سیاست ها و اقدامات هند عنوان شده است: دهلی نو با اعمال قوانین و با به پیش گرفتن سیاست هایی به انجام اقدامات نژاد پرستانه با اقلیت های مذهبی به ویژه مسلمانان روی آورده است.

بنابر گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، سیاست ها و قوانین اعمال شده از سوی دولت هند از یک سو باعث شده است پلیس این کشور در امر مقابله با اقدامات خشونت گرایانه علیه مسلمانان با شکست مواجه شود و از سویی  گروه های افراط گرای هندو و اعضای حزب حاکم بی جی پی بتوانند نسبت به سرکوب مخالفان دولت و منتقدان سیاسی به ویژه مسلمانان به صورت جراتمندانه عمل نمایند.

طبق این گزارش طی سال گذشته دیکتاتوری در اوج خود قرار داشت و دموکراسی دچار افول بوده است، اما همزمان نهضت های جمهوری خواه نیز در سرتاسر جهان فعال و بسیج شدند.

 

ارسال نظر

 
1