خبر فوری

 
 
گزارش سازمان اطلاعات ملی آمریکا در خصوص حمایت پاکستان از تروریسم
کد خبر :1115534298

10:47 1397/11/11


برچسب ها : اداره‌ کننده اطلاعات ملی آمریکا, پاکستان, تروریسم, دانیال کوتس, هند,

گروه های مسلح موجود در پاکستان با استفاده از پناهگاه های امن خود در پاکستان اقدام به هدف قرار دادن کشورهای همسایه خواهند نمود.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، دانیال کوتس رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا با اشاره به انتخابات پیش رو در افغانستان و هند طی سال جاری میلادی و افزایش شدت حملات طالبان، احتمال افزایش چالش های پیش روی منطقه جنوب آسیا را تقویت بخشید.

وی با ارائه گزارشی به کمیته اطلاعات مجلس سنا، خطرات بین المللی پیش روی آمریکا را شرح داد.

وی در این گزارش خود پیش بینی نموده است که در سال جاری میلادی، گروه های مسلح موجود در پاکستان با استفاده از پناهگاه های امن خود در پاکستان اقدام به هدف قرار دادن کشورهای همسایه خواهند نمود.

در این گزارش دانیال کوتس، پاکستان به عنوان حامی اصلی تروریسم تعیین گردیده است که اقدام به ایجاد پناهگاه برای تروریست ها می نماید و از طریق آن برای هدف قرار دادن منافع آمریکا در کشورهای هند و افغانستان برنامه ریزی صورت میگیرد.

طبق این گزارش، دولت اسلام آباد برخی از گروه ها را تنها برای تامین اهداف و سیاست های خود و همچنین هدف قرار دادن گروه های مخالف پاکستان استفاده می نماید.

در این گزارش آمده است عدم همکاری پاکستان در مقابله با تررویسم باعث شده است سیاست های ضد تروریسم آمریکا در قبال طالبان نقش بر آب گردد.

در ادامه این گزارش گفته شده است چنانچه حمایت نیروهای متحد آمریکا در سطح فعلی خود ادامه یابد، کابل و طالبان افغانستان قادر به دستیابی به اهداف استراتژیک نظامی خود در سال جاری میلادی نخواهند شد.

بر اساس این گزارش، علی رغم افزایش شدت حملات طالبان افغانستان، نیروهای امنیتی افغانستان، حفاظت شهرها و سازمان های دولتی را به خوبی تامین نموده اند اما با این وجود نیروهای امنیتی افغانستان جهت مستحکم نمودن مواضع خود در مناطق تحت کنترل، با کمبود نیرو و امکانات مواجه هستند.

اظهار نگرانی در خصوص برنامه هسته ای پاکستان

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در ادامه این گزارش با اشاره به برنامه هسته ای پاکستان اظهار داشت: ما نگران اقدامات پاکستان در خصوص برنامه هسته ای هستیم.

طبق این گزارش، پاکستان در حال برنامه ریزی برای ساخت سلاح های جدید هسته ای است که شامل انواع موشک کوتاه برد، موشک های دریایی کروز، موشک های کروز هوا به زمین و موشک های بالستیک دور برد میشود و افزایش تعداد سلاح های هسته ای پاکستان و هند خطر هسته ای در منطقه جنوب آسیا را افزایش داده است.

احتمال ادامه تنش ها میان پاکستان و هند در سال 2019 میلادی

در ادامه این گزارش به احتمال ادامه یافتن کشمکش ها میان دولت های دهلی نو و اسلام آباد طی سال 2019 میلادی نیز اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، تروریسم برون مرزی، تیراندازی در خط کنترل مرزی مشترک، انتخابات پیش رو در هند و روابط پاکستان با آمریکا در مقایسه با روابط هند و آمریکا از جمله عوامل اصلی تنش و درگیری دولت های هند و پاکستان خواهد بود.

در این گزارش اشاره شده است که حملات تروریستی متعدد و تیراندازی به سمت خطوط مرزی مشترک در منطقه کشمیر، باعث کاهش تمایل دو طرف به حل سیاسی اختلافات شده است و با توجه به آغاز فعالیت های سیاسی در هند در آستانه انتخابات، برقراری روابط با پاکستان از توجه کمتری برخوردار است.

دانیال کوتس در ادامه گزارش خود آورده است انتخابات سال جاری هند میتواند به اختلافات فرقه ای و مذهبی دامن بزند که باعث خواهد شد مسلمانان هند و یا دیگر گروه های تندرو مذهبی به افزایش نفوذ خود در هند بپردازند.

طبق این گزارش، علی رغم تلاش های چین و هند برای بهبود روابط، اختلافات میان دو طرف برقرار خواهد ماند.

ارسال نظر

 
1