خبر فوری

 
 
گزارش روز دوم و سوم راز نیوز از تحصن خانواده شیعیان ربوده شده در مقابل منزل ریاست جمهوری در شهر کراچی پاکستان
کد خبر :58867742

19:01 1398/02/11


برچسب ها : افراد ربوده شده, پاکستان, تحصن, شیعه, کراچی,

گزارش روز دوم و سوم راز نیوز از تحصن خانواده شیعیان ربوده شده در مقابل منزل ریاست جمهوری در شهر کراچی پاکستان


به گزارش رازنیوز، پس از گذشت 3 روز از تحصن خانواده های شیعیان ربوده شده مقابل منزل دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان ، همچنان وی ملاقاتی با تحصن کنندگان و یا تیم 7 نفره آنها انجام نداده است. تظاهرات کنندگان بیان داشتند که تنها مسائل و مشکلات خود را، با مقام ریاست جمهوری درمیان خواهند گذاشت. پس از گذشت سه روز و بی اعتنایی عارف علوی به تحصن کنندگان، جنبش افراد ربوده شده شیعه در پیامی اعلام کرد که احتمال گسترش تحصن در سرتاسر کراچی و مسدودسازی شاهراه هایی همچون ملیر 15، استار گیت، سنگر چورنگی، انچولی، عباس تاون، گولیمار چورنگی،کورنگی شماره 2.5 و فیصل وجود دارد. مردم آماده اعلان خبر باشند.

علامه سید ناظر تقوی رهبر شورای علمای شیعه ایالت سند

علامه سید ناظر تقوی رهبر شورای علمای شیعه ایالت سند روز دوشنبه طی سخنرانی در تحصن گفت: ما خواهان آزادی عزیزانمان نیستیم، بلکه درخواست ما این است، اگر افراد ربوده شده مرتکب جنایت یا جرمی شده اند، آنها را در دادگاه ها حاضر کرده و براساس قانون مجازاتشان کنید، درخواست های مردم هم قانونی هستند و هم انسانی.
وی افزود، برحذر باشید از روزی که آتشفشان فوران کند، من درپیامی پیشنهادی از مقام ریاست جمهوری درخواست میکنم تا تمامی مشغله های خود را کنار گذاشته و برای آرامش خاطر خانواده ها به اینجا بیاید و به مشکلات خانواده های ربوده شده رسیدگی کند. شمایی که مدعی برپایی حکومت نبوی بودید، باید بگویم که در دولت نبوی مردم برای دستیابی به عدالت آواره خیابان‌ها نمی‌شدند، در دوران حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) خود ایشان برای اجرای عدالت به خانه های مردم مراجعه می‌کردند، من نمی‌دانم این چگونه حکومت نبوی است؟ ما به طور کامل از این تحصن حمایت می کنیم، و به حول و قوه الهی قدرت شیعه را در اقدامی مثبت نمایان خواهیم ساخت. در پاسخ به افرادی که فکر می‌کنند درمیان ما دوگانگی یا تفرقه ای وجود دارد باید بگویم، شاید از لحاظ انجمن، گروه و یا حزب مختلف و دارای تفکراتی جداگانه باشیم اما در رابطه با شیعه و عقاید مان منسجم و متحد هستیم. تمامی جامعه شیعه از تحصن حمایت می کند.
سید ناظر تقوی افزود، تا زمانیکه خانواده های اسرا در اینجا نشسته اند، من نیز به تحصن ادامه خواهم داد. اگر جوانان شیعه را آزاد نکنید، کل ایالت سند را مسدود خواهیم کرد.

علامه سید شهنشاه حسین نقوی
علامه سید شهنشاه حسین نقوی شب سه‌شنبه با حضور در جمع تحصن کنندگان سخنرانی خود را اینگونه آغاز کرد : ما سلام میکنیم به آن امامی که مرگ را شکست داد، ذلت را رسوا کرد و به عزت، شرافت خاصی بخشید. پس از عرض سلام و ادب محضر خانواده های اسرا، با خضوع هرچه تمام‌تر دستبوس تمامی بزرگان و فرزندان افراد ربوده شده هستم. بدانید که جرم شما جاری کردن نام مبارک حضرت امام علی بن ابیطالب علیه السلام بر زبانها، نصب عَلَم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در منازل و شهادت علی ولی الله است. من در این محل حضور به عمل آوردم تا دعوت کنم از تمامی خانواده های افراد ربوده شده من جمله بلوچ، پنجابی و از هرقوم و قبلیه ای که در این تحصن شرکت کنند، ما به عنوان میزبان دعوت به شرکت می دهیم.

ما باید عزت و شرافت خود را افزایش دهیم، به پایان رسید آن زمانی که برای درخواست هایمان ما نزد مقامات حاضر می‌شدیم، بزودی مقامات برای بررسی و حل کردن مشکلات نزد ما خواهند آمد. درحالیکه درایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ما عزادار، سینه زن و گریه کن آنحضرت هستیم، باید نزد شما حاضر شده و در رابطه با نحوه برگزاری مراسمات عزاداری و راه اندازی دسته های عزا با شما مشورت کنیم، دیگر به پایان رسید آن زمان، حال شما باید نزد ما آمده و سوال کنید که چه خدمتی می‌توانید بکنید. شما افرادی هستید که تصمیمات و سخنان تان متغیر هستند. شعاری که در بلوچستان سر داده شد " پشت عملیات های تروریستی لباس نظامی است"، شعار ما نبود، ما که برای موفقیت نیروهای مرزی و دولت خود دست به دعا برمی‌داریم و معترف به قدرت نیروی ارتش خود هستیم، آن قدری که ما نگران و دعاگوی نیروهای مرزی هستیم، شاید کمتر کسی اینگونه باشد. ما برای آن مقابل منزل ریاست جمهوری تجمع کرده ایم چون وی طبق قانون اساسی و در عمل رئیس تمامی سازمان و ارگان ها است. ما برای این منزل ریاست جمهوری را برای تحصن انتخاب کردیم چون در غیر اینصورت احتمال آن بود که ما را خائن قلمداد کنند و دشمن از اقدام نسنجیده ما خشنود می شد، ما پیروان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام هستیم و حاضر نیستیم به دلیل اختلافات میان مسلمین، دشمنان اسلام و مسلمانان را خرسند سازیم.


سید شهشناه نقوی خطاب به دکتر عارف علوی گفت : شما تاکی براین کرسی قدرت خواهید نشست، آیا جز این است که شما قبل از آنکه رئیس جمهور کشور باشید یک انسان و مسلمان هستید؟ دست‌کم براساس ضوابط اخلاقی و انسانی جویای احوال خانواده هایی می‌شدید که طی سه روز گذشته مقابل منزلتان تحصن کرده اند.
یکی از دوستان ما با مقام ریاست جمهوری دیدار و گفتگویی انجام خواهد که امیدواریم عارف علوی پس از آن سیاست های خود را مرتب خواهد ساخت. الفبای شیعه حمایت از مظلوم و مخالفت با ظالم است، خواه طرفین هر کسی از هرقوم و قبیله ای باشند، شاید مقامات فکر کنند درصورت آزادی افراد ربوده شده شیعه، مجبور به آزاد کردن دیگر افراد ربوده شده نیز شوند، که در پاسخ باید بگویم، شما باید تمامی افراد ربوده شده را در دادگاه ها حاضر کنید و درصورتیکه آنها مرتکب جرم یا نقض قانونی شده اند، آنها را براساس قانون مجازات کنید. من دو مادری را در کراچی میشناسم که به دلیل گریه های فراوان جان باختند اما فرزندانشان آزاد نشدند، این چه نوع انسانیتی، دینی یا فرهنگی است؟ اگر افراد ربوده شده مرتکب جرم و جنایتی شده اند براساس قانون با آنها برخورد کنید، خانواده ها و خود افراد ربوده شده را از حالت تعلیق خارج کنید. این جنبش اعتراضی ادامه خواهد یافت و در مرحله بعدی کشور را مسدود خواهیم ساخت، مردم آماده صدور اعلامیه بعدی باشند. من به تمامی سازمان‌ها هشدار میدهم، باید به این روند پایان دهند، نباید بیش از اینها صبر و استقامت جامعه شیعه را مورد آزمایش قرار دهید، تازمانیکه به درخواست های ما پاسخ مثبت داده شود، تحصن ادامه خواهد یافت.
سید نقوی در ادامه سخنرانی خود در تجمع تحصن کنندگان اظهار داشت، من بابت موشک هایی که به منار و گلدسته حرم حضرت زینب سلام الله علیها برخورد کردند شرمنده ام، شاید آن موقع هماهنگی خاصی بین دولت های سوریه و پاکستان نبود، درغیر این صورت ارتش پاکستان همچون دفاع از خانه کعبه باید عازم سوریه نیز میشد. اما تنها برای خشنودی یک کشور عربی و رئیس جمهور چنین نکردند. اگر فرضا افرادی به سوریه رفتند، قانون کشور مقصد را نقض کرده اند که آن کشور باید شکایت کند، چرا شما چنین واکنش های تندی از خودتان نشان می‌دهید؟ حال اگر افراد بازگشته اند و بندی در این رابطه در قانون وجود دارد باید مطابق قانون آنها را مجازات کنید. من باید از شما سوال کنم که چرا برای دفاع از حرم نرفتید؟ تعجب برانگیز است که شما افرادی را می‌ربایید که برای حفاظت از حرم به سوریه رفته بودند. شما براساس رضایت خود برخی از افراد را در افغانستان ساختید و زمانیکه خواستید نابودشان هم کردید، این اقدامات (تحصن) نتیجه تمامی فعالیت های منفی شما از دهه 1982 تا 2015 هستند و دولت مسئول آنها است.
ما همیشه متذکر شدیم که نباید بی قانونی در جامعه حاکم شود، برخی ها به ما طعنه می‌زدند که آیا در کشور شما دولت، ارتش و یا ارگان های امنیتی وجود ندارند؟ چرا هرکس که دلش می خواهد شخصی را به قتل می‌رساند، انتحاری انجام می دهد و یا رعب و وحشت دردل مردم ایجاد می‌کند؟ ما 6 تن از عناصر تروریستی را به شما تحویل دادیم تا به مابگویید که آنها از کجا آمده بودند، هدف از عملیات های تروریستی شان چه بود، اما شما علاوه بر آنکه اجساد شش تن را گم کردید، گزارشی نیز به مردم ارائه ندادید. عملیات های تروریستی درنتیجه درگیری بین شیعه و سنی انجام نشده اند، بلکه درگیری میان شیعه و سنی در پاکستان وجود ندارد و عدم وجود درگیری میان شیه و سنی در پاکستان نتیجه اقدامات مثبت علمای شیعه، سنی، بریلوی و دیوبند بوده است، درگیری بین شیعه و سنی در پاکستان 5‌% درصد از درگیری شیعه و سنی در برخی دیگر کشورهای اسلامی هم نیست.
برخی از مردم را تحت برنامه هایی آموزش داده و گفتند که گردنی نازک تر از شیعه نیست پس باید آنرا فشار داد، اما این نشان دهنده اشتباه و عدم درک مناسب از شیعه است باوجود تدفین هزاران جنازه، جامعه شیعه همچنان پابرجا است و هیچگاه مراسمات مذهبی و دینی آن من جمله عزاداری پایان نیافت. نخستین درخواست ما این است که ارتش و دولت طبق وظیفه خود باید افراد ربوده شده را پیدا کرده و بازگردانند، اگر یکی یا دو سازمان می‌گویند که افراد ربوده شده نزد آنها نیستند، باید سازمانی که در راس آنها است پاسخگو باشد.
دومین درخواست ما این است که از همین حالا باید تبعیت از قانون، حکم فرمائی قانون و اصلاحات در اداره ها و سازمان‌ها را آغاز کنید، ما تنها بر آزادی افراد خود اکتفا نکرده و از این پس شکایاتی علیه افرادی را آغاز خواهیم نمود که شبانه با بی‌حرمتی و پایمال کردن قداست حریم خانوادگی و سادات وارد منازل شده و شیعیان ما را ربودند. وی طی اشاره به ربوده شدن رانندگان اتوبوس هایی که برای خدمت به تحصن کنندگان آمده بودند گفت : این تفکر نادرست شما است که خیال میکنید با فشار عقب نشینی خواهیم کرد، ما را بشناسید، ما شیعه هستیم و شیعه نام فرهنگ و قدرت ها است، ما قنبری و ابوذری هستیم و هرگز از درخواست هایمان دست نخواهیم کشید. سید شهنشاه نقوی در سخنانی کنایه آمیز افزود، به افسرانی که آموزش داده می‌شود که چگونه برمردم فشار آورده و کنترل کنند و با چنین اقداماتی ما را از مسیرمان باز دارند باید گفت، ما نهج البلاغه میخوانیم و مقاماتی که شمارا آموزش داده اند ما نیز آنها را آموزش می‌دهیم.

 

علامه جعفر رضا علوی
علامه جعفر رضا علوی در پیامی طی اشاره به وضعیت منطقه گفت: علاوه بر آنکه در عربستان سعودی 37 تن از شیعیان را سربریدند، مسلمانان سوریه و یمن را نیز قتل عام می‌کنند. چندی پیش دراثر انفجاری تروریستی در بلوچستان تعدادی از شیعیان شهید شدند، تاکنون جامعه شیعه متحمل بیشترین خسارت های جانی و مالی در پاکستان شده است و در مواقعی نیز 100 تا 300 جنازه را دفن کرده ایم، اما با وجود تمامی این سختی و دشواری ها، این جامعه تنها به برپایی تظاهرات و تحصن مسالمت آمیز اکتفا نموده است. هیچ کس نمی‌تواند شهادت دهد که جامعه شیعه تاکنون عملیاتی خرابکارانه یا تروریستی در کشور انجام داده و خسارت های جانی و مالی وارد آورده باشد، اما با این وجود وضعیت ما چنان است که مساجد و حسینیه های ما را به آتش می‌کشند، خطاب به نخست وزیر خان باید بگویم که آیا شما افرادی که در روز 14 آگوست پرچم کشور مان را به آتش کشیده و شعار مرگ بر پاکستان سر دادند را ندیدید؟ بیش از همه، جامعه شیعه قربانی حوادث تروریستی بوده است، بنیانگذاران کشور همچون محمد علی جناح و خواهرش فاطمه جناح شیعه بودند، ما در دشواری ها همیشه درکنار کشورمان ایستاده ایم اما با این وجود نیز بیشترین بی‌عدالتی ها را در حق ما روا می‌دارند، چرا جوانان ما را شبانه از منازلشان میربایند‌؟ من از دکتر عارف علوی رئیس جمهور، ژنرال باجوا، عمران خان و دادستان کل کشور خواستارم تا هرچه سریعتر جوانان ما را آزاد کنند.

ارسال نظر

 
1